۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83801665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخیره آب در سد مهاباد به ۱۷۲ میلیون مترمکعب رسید

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83801665
ذخیره آب در سد مهاباد به ۱۷۲ میلیون مترمکعب رسید

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد این شهر به بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

جعفر چلبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان مشابه سال گذشته در همین روز حجم آب پشت سد مهاباد بیش از ۱۸۱ میلیون مترمکعب بود که حجم امسال آب این سد در مقایسه با سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب کمتر  است.

وی با اشاره به تراز سد مهاباد نیز اظهار داشت: هم اکنون تراز این سد، یک‌هزار و ۳۵۶ متر است که این تراز در مقایسه با تراز سال قبل (۰.۹) ۹ دهم ‌متر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به میزان (۰.۱۷) ۱۷ صدم مترمکعب بر ثانیه آب به مخزن سد مهاباد وارد و به میزان ۱۱.۴۲ متر مکعب بر ثانیه آب از مخزن این سد خارج می‌شود. 

چلبی از شهروندان خواست نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha