۲۹۰ بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای دریافت تسهیلات کرونا معرفی شدند

بندرعباس - ایرنا- از۴۵۸ بنگاه از مجموع ثبت‌نام کنندگان متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ۲۹۰ بنگاه برای بررسی مدراک به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این کمک‌ها در ۲ مرحله به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود که مرحله اول هفته سوم خرداد و مرحله دوم یک ماه پس از آن است.

هادی ابراهیمی ادامه داد: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاههایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده 160 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: این حمایت برای رسته‌های شغلی در بنگاه‌هایی است که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا بر آنها تحمیل شده است و دارای لیست پرداخت حق بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند.

  به گفته این مسوول، ۲ هزار و ۱۸۰ نفر در این بنگاه‌ها مشغول به کار هستند و تسهیلات حمایتی کرونا تنها به بنگاه‌هایی داده می‌شود که کد دارای کارگاهی بوده، از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار را تعدیل نکرداند.

 با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تاثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha