۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83806871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل بیش از ۲ هزار کلاس مجازی دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی ۲ هزار و ۱۰۸ کلاس مجازی تشکیل داد که ۶۰ درصد دانشجویان این مرکز آموزش عالی در آن مشارکت کردند.

سرپرست دانشگاه علمی، کاربردی خراسان شمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کلاس های برگزار شده در فضای مجازی هزار و ۳۸۹ جلسه آنلاین و ۷۱۹ جلسه نیز آفلاین بوده است.

علی بادامی افزود: در کلاس های آنلاین دانشجویان حضور دارند و برقراری ارتباط دو طرفه است اما در کلاس های آفلاین اساتید محتواهای آموزشی، داده ها و اطلاعات را بارگذاری می کنند که دانشجویان در فرصت مناسب به مطالعه آن می پردازند.

وی اظهار داشت: از نظر حضور و مشارکت دانشجویان در کلاس های مجازی وضعیت این مرکز آموزش عالی نسبت به سایر دانشگاه ها در کشور در رتبه خوب بوده است.

سرپرست دانشگاه علمی، کاربردی خراسان شمالی گفت: امتحان دروس عمومی این دانشگاه به صورت مجازی و دروس عملی و آزمایشگاهی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

بادامی افزود: با توجه به اینکه دنیای کنونی به سمت اینترنت و مجازی شدن پیش می رود باید این روند را به علت مزیت های زیادی که دارد ادامه دهیم.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان علاوه بر استفاده از نرم افزاری که مرکز در اختیار گذاشته بود یک نرم افزار دیگر نیز با قیمت ۶۰ میلیون ریال خریداری کرد که بسیار کمک کننده بود و دانشجویان نیز رضایت داشتند.

بادامی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی مزیت های زیادی نیز دارد اظهار داشت: آموزش واقعی فرایندی است که براساس حضور دانشجو در سر کلاس درس و ارتباط مستقیم با استاد شکل می گیرد، آموزش چهره به چهره بهترین روش علم آموزی است اما دنیای کنونی نیز به سمت آموزش مجازی پیش می رود که ما نیز باید در کنار آموزش واقعی و سنتی از این ظرفیت بهینه استفاده کنیم.

وی افزود: بهترین روش برگزاری کلاس های عمومی برای دانشجویان به صورت مجازی است.

وی صرفه جویی در زمان و هزینه، انعطاف‌پذیر آموزش مجازی، دسترسی به منابع غنی و جامع، دسترسی به کتابخانه مجازی،   نبود محدودیت در تعداد دانشجو در سر کلاس، استفاده از محتوای آموزشی برای تعداد زیاد از جمله مزایای استفاده از فضای مجازی عنوان کرد.

بادامی نبود زیر ساخت های لازم فضای مجازی، دسترسی نداشتن تمامی شهروندان از امکانات الکترونیکی و اینترنتی، مشکلات کندی اینترنت و نبود آموزش فضای مجازی و همچنین ناتوانی برخی از دانشجویان در استفاده از فضای مجازی را از جمله معایب و مشکلات دانست.

سرپرست دانشگاه علمی، کاربردی خراسان شمالی گفت: در ایامی که با شیوع بیماری کرونا درگیر بودیم بیشتر جلسه ها و نشست های دانشگاه به صورت غیر حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد که بسیار نیز مناسب و کم هزینه است.

وی خواستار ادامه این روند در تشکیل جلسه ها و نشست ها به صورت مجازی شد و اظهار داشت: علاوه بر صرفه جویی در بار مالی و وقت حتی این امر به کنترل ترافیک و مشکلات زیست محیطی نیز کمک خواهد کرد.

مرکز آموزش علمی کاربردی در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر فعالیت دارد و هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در مراکز آموزش عالی در سطح شهرستان‌های استان در ۲۸ کد رشته در مقطع کارشناسی و ۴۶ کد رشته در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند.

خراسان شمالی حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد که در ۴۰ مرکز آموزش عالی دولتی، غیردولتی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha