۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83806887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن برای مبادله اسرا با نیروهای ائتلاف اعلام آمادگی کرد
" عبدالقادر مرتضی " رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن

تهران - ایرنا - کمیته امور اسرا در دولت صنعا برای تبادل اسرا با نیروهای ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی اعلام آمادگی کرد.

پایگاه اطلاع رسانی یمن نیوز روز دوشنبه نوشت: " عبدالقادر مرتضی " رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی این کشور برای اجرای توافق با نیروهای ائتلاف که زیر نظر سازمان ملل متحد و برای تبادل یک هزار و ۴۲۰ اسیر امضا شد، آمادگی دارد.  

عبدالقادر نیروهای ائتلاف را مسئول متوقف شدن اجرای توافق نامه یاد شده دانست که به گفته وی ۲ هفته پیش مطابق با پیشنهاد سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان بخشی از اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا به امضا رسیده است. 

دولت نجات ملی وابسته به انصارالله ۱۱ فروردین ماه اعلام کرد که پس از نشست یک هفته‌ای این گروه و دولت مستعفی، توافق شد که یکهزار و ۴۰۰ اسیر از دو طرف آزاد شوند. 

دور جدید مذاکرات میان دولت مستعفی و انصارالله یمن ۲۳ ماه مارس (۴ فروردین ماه) در امان اردن برگزار شد. 

پیشتر سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی ۱۶ فوریه سال جاری میلادی (۲۷ بهمن ۹۸) در پایان سومین نشست کمیته تبادل اسیران میان انصارالله و دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دو طرف برای یک برنامه مفصل در خصوص مبادله اسیران به توافق رسیدند. 

مبادله اسیران از موضوع‌های اساسی در گفت و گو ‌های یمنی - یمنی است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha