۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 83807327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان خواستار افزایش تولیدات صادرات محور در استان شد

آستارا - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بیش از ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار در ۲ ماه نخست امسال از مرزهای استان صادر شده‌است و ایجاد واحدهای صنعتی برای تولید کالاهای صادرات محور، باید در دستور کار مسئولان امر باشد.

ارسلان زارع روز دوشنبه بعد از بازدید از پل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان و بارانداز راه آهن آستارا، در جلسه کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری از طریق گمرکات گیلان ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده و نسبت به سال قبل از لحاظ وزن ۳۳ و از نظر ارزش ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مرز آستارا در ایام مقابله با کرونا جزو مرزهای فعال کشور بود و باید صادرات و واردات کالا از طریق آن تسهیل و از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا در گیلان به درستی استفاده شود و آستارا با برخورداری از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی می تواند در صادرات کالاهای غیر نفتی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: امسال کشور ما با وجود شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه دشمن، در حوزه اقتصاد موفق عمل کرده و مشارکت تجار، بازرگانان و بخش خصوصی در حوزه های اقتصادی ضروری است.

استاندار گیلان ادامه داد: جمهوری آذربایجان باید به تعهدات خود در ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در طرح توسعه بارانداز و راه آهن آستارا-آستارا عمل کند.

وی بیان کرد: راه اندازی اتاق بازرگانی در آستارا با توجه به موقعیت تجاری این شهرستان ضروری است و الحاق بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا به منطقه آزاد انزلی پیگیری می شود.

زارع گفت: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا استفاده می شود و بندر آستارا برای پهلوگیری کشتی های بزرگ، ظرف ۶ ماه لایروبی خواهد شد و از ۵۰۰ هزار متر مکعب مصالح قابل برداشت از آن، در اجرای طرح های عمرانی استفاده خواهد شد.

استاندار گیلان گفت: کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا ضروری است و ادارات کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان، صدور آن را پیگیری کنند.

او یاد و خاطره امام راحل را گرامیداشت و به روان پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سلام و درود فرستاد.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده ، در بخش های اقتصادی همه کشورها تاثیرات منفی داشته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha