تجهیزات تب‌سنجی به بخش پروازهای خارجی فرودگاه مشهد منتقل شد

مشهد- ایرنا- دوربین‌ غربالگری حرارتی و تجهیزات تب‌سنجی برای پیشگیری از بیماری کرونا به بخش پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی مشهد انتقال یافت.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر پروازهای خارجی اولویت تب‌سنجی و پایش مسافران ورودی به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد است.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: این بدان معنا نیست که تب‌سنجی و پایش در پروازهای داخلی انجام نمی‌شود، چرا که مسافران پروازهای داخلی که از استان‌های پرخطر و با وضعیت قرمز به فرودگاه مشهد وارد می‌شوند، تحت بررسی و تب‌سنجی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک دوربین غربالگری حرارتی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و یک دوربین حرارتی در پایانه دوغارون در مرز تایباد با افغانستان مستقر است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تجهیزات تب‌سنجی و تیم‌های ارزیاب برای بررسی مسافران خارجی به سالن شماره سه فرودگاه مشهد که مخصوص پروازهای خارجی است، منتقل شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha