نژادپرستی پلیس آمریکا خون مردم اسپانیا را به جوش آورد

تهران- ایرنا- با گذشت یک هفته از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، دامنه اعتراض‌ها به رفتارهای نژادپرستانه در ایالات متحده به کشورهای مختلف رسیده به گونه‌ای که شماری از مردم بارسلونای اسپانیا نیز در بهت اقدام خشونت‌آمیز افسر پلیس آمریکا، مقابل دفتر نمایندگی واشنگتن در این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش نشریه لاوانگواردیا، بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان بارسلونا شامگاه دوشنبه (۱۲ خرداد) در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا و در محکومیت سیاست‌های تبعیض‌نژادی ایالات متحده، مقابل کنسولگری(دفتر نمایندگی) آمریکا در این شهر تجمع کردند.  

همزمان با این تجمع، نیروهای پلیس در محل حاضر شده تا مانع از ورود معترضان به محوطه سفارت شوند؛ با این حال تظاهرات دیشب به طور مسالمت‌آمیز پایان یافت.  

معترضان در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، آخرین جمله فلوید هنگام قتل به دست افسر پلیس را فریاد می‌زدند: «نمی‌توانم نفس بکشم». آنها همچنین شعارهایی علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده سر دادند: «بدون عدالت، صلح غیرممکن است».    

این نشریه همچنین در گزارشی پیرامون قتل فلوید نوشت: حال و روز این روزهای آمریکا در چند کلمه خلاصه می‌شود: آتش‌سوزی، خرابی، ساختمان‌های ویران شده، غارت، خرابکاری، تیراندازی، خون، مرگ، گازهای اشک‌آور، خشونت و ممنوعیت رفت‌وآمد؛ این تصویر ثروتمندترین کشور جهان است.

فلوید هفته گذشته (ششم خرداد) در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد. این افسر پلیس جمعه نهم خرداد ماه پس از بازداشت به قتل درجه سه متهم و سپس با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.
شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل فلوید سیاهپوست، در چند روز اخیر تظاهرات کردند که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شده است.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha