نه به نژادپرستی؛ ورزشکاران رنگین‌پوست آمریکا در صف مخالفان ترامپ

تهران- ایرنا- به دنبال موج گسترده خشم و اعتراض مردم آمریکا از به قتل رسیدن مردم سیاهپوست به دست پلیس در ایالت مینه‌سوتا، جمعی از ورزشکاران رنگین‌پوست آمریکا که از چهره‌های شناخته شده جهان محسوب می‌شوند، ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی، رویکرد نژادپرستانه حکومت آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

به نوشته روز سه‌شنبه تارنمای روزنامه «ون مینوت» فرانسه، «فلوید می‌ودر -Floyd Mayweather, Jr» بوکسور حرفه‌ای سابق رنگین پوست آمریکایی گفته که قصد دارد هزینه خاکسپاری «جورج فلوید» جوان رنگین پوست آمریکایی که به تازگی بر اثر اعمال خشونت پلیس این کشور جان خود را از دست داد پرداخت کند.

به گفته یکی از نمایندگان می‌ودر، او از طریق یک دوست مشترک با خانواده فلوید در تماس بوده است. خانواده فلوید پیشنهاد می‌ودر را پذیرفته است.

می‌ودر در تمام مسابقاتی که برگزار کرده شکست‌ناپذیر بوده و از ۵۰ مسابقه خود در پنج گروه مختلف، ۵۰ پیروزی به دست آورده است.

ون مینوت نوشت: جورج فلوید مرد رنگین پوست  ۴۶ ساله آمریکایی هفته گذشته به دست یک پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس بطرز فجیعی به قتل رسید.

صحنه فیلمبرداری شده توسط رهگذران از این اتفاق، موجی از اعتراض‌ها و شورش را در سراسر آمریکا برانگیخته است.

لوئیس هامیلتون ورزشکار آمریکایی و قهرمان سیاهپوست فرمول یک جهان نیز در ماجرای به قتل رسیدن جورج فلوید و رویدادهای پس از آن، به انتقاد از دونالد ترامپ و شیوه مدیریت او پرداخته و گفته است که ترامپ توانایی مدیریت کشور و کنترل اوضاع را ندارد.

این ورزشکار آمریکایی گفته است که از اقدام معترضان در خرابکاری و غارت اماکن عمومی حمایت نمی کند اما دولت ترامپ هم توانمندی و شایستگی لازم را برای کنترل اوضاع جاری ندارد.

هامیلتون گفته است: ترامپ بجای حضور در صحنه و تلاش برای کنترل اوضاع، از ترسش چراغ های کاخ سفید را خاموش کرده و در پناهگاه زیرزمینی خود مخفی شده است.

 در میان کسانی که از فلوید حمایت کرده اند نام مایکل جوردن ستاره سابق لیک بستکبال آمریکا (NBA) و  بازیکن پیشین تیم بسکتبال شیکاگو بولز  و تایگر وودز گلف باز حرفه ای آمریکا به چشم می خورد.

یک افسر پلیس آمریکایی به نام «درک شووین» چند روز پیش، پس از بازداشت «جورج فلوید» جوان رنگین پوست آمریکایی، او را بطور فجیعی به قتل رساند.

فلوید پس از انتقال به بیمارستان درگذشت؛ اما این رفتار نژادپرستانه از دیدگان مردم و شبکه‌های اجتماعی پوشیده نماند تا این وحشیگیری را همه جهانیان شاهد باشند و فریاد اعتراض‌ها علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگر نیز کشیده شود. 

در آمریکا، در ششمین روز اعتراض‌ها، مردم ایالت‌های مختلف به خیابان‌ها ریختند و با برخورد خشونت بار پلیس و شلیک گاز اشک آور از سوی آن‌ها مواجه شدند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha