۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83809532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آن سفر کرده که صد غافله دل همراه اوست

۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83809532
آن سفر کرده که صد غافله دل همراه اوست

کرمانشاه- ایرنا- نیمه‌ خرداد که از راه می‌رسد غم غریبی به جان آدم می نشیند، شاید مثل عصر عاشورا یا سحرگاه ۱۹ رمضان، غمی که هر ساله هم تکرار می‌شود و مرحمش تنها دیدن تصویر و شنیدن سخنان سفر کرده‌ای است که صد غافله دل همراه اوست.

شب چهاردهم خرداد ۳۱ سال پیش بود که پیر جماران و معمار کبیر انقلاب اسلامی برای همیشه دیده از جهان فرو بست و انتظار فرج و رهایی اش از این دنیای خاکی بسر آمد و با قلبی مطمئن و ضمیری روشن به دیدار حق نایل آمد.

شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ بود و ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه را نشان می داد که قلب مردی بزرگ و انسانی پرهیزکار برای همیشه از تپش ایستاد تا جهانی در عزای بت شکن بزرگ عصر حاضر به سوگ بنشیند.

در نیمه خرداد آن سال، انسانی از دنیا رفت که امید مستضعفان جهان و کابوس مستکبران بود، شخصیتی که نه تنها هرگز سر تسلیم مقابل قدرت ها فرود نیاورد بلکه آن ها را به تعظیم و کرنش هم وادار کرد.

خرداد، ماه ماتم و غم است، ماتم سرو ایستاده ای که در سایه مردانگی و تدبیرش هویت پنهان خویش را باز یافتیم، مردی که ستایش تمام عصرها و نسل ها را در پیشگاه خویش برانگیخته است.

آری خمینی کبیر (ره)، مرد تنهای صحنه های آتش و خون، پاک مردی از بیشه عدالت و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که آزاد مردان عالم از شمیم نفس های گرمش، به زندگی سلام گفتند.

عشق به خمینی را باید عشق به همه خوبی ها دانست و بدون شک این انقلاب بی نام امام راحل در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، نام امام و انقلاب چنان در هم طنیده شده اند که هیچ کدام را بدون دیگری نمی توان تصور کرد.

امروز پس از گذشت ۳۱ سال از ارتحال جانسوز پیر خمین، هنوز داغش شراره بر دل ها می زند تا جان های عاشق، بی قرار وصالش باشند و دلخوش به جانشینش که امروز به عمود خیمه انقلاب تبدیل شده است.

امسال که به دلیل شیوع بیماری کرونا، صدها هزار نفر از عاشقانش امکان حضور در مرقد شریفش را پیدا نکردند از راه دور به امام و مقتدایشان سلام داده و پای سخنان جانشین برحق و نایب خلفش نشستند تا استوارتر از قبل راه پرافتخار و اقتدار انقلاب را ادامه دهند.

امام خمینی (ره) اسلام را زنده و کرامت انسانی را به مردم بازگرداند

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: حضرت امام (ره) اسلام ناب محمدی (ص) که در دوران طاغوت به نابودی کشیده شده بود را زنده و کرامت انسانی را به ملت ایران بازگرداند.

آیت الله «امان نریمانی» ادامه داد: حضرت امام (ره) از همان سال ۱۳۴۲ که بنای شکل گیری انقلاب را گذاشتند تنها به کلمه اسلام و احیای این دین فراموش شده فکر می کردند و در نهایت هم موفق شدند پس از سال ها مرارت و سختی آن را احیا کنند.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) بزرگ مردی از وارثان انبیای الهی بودند، گفت: ایشان شخصیتی ممتاز و منحصر به فرد داشتند و لحظه به لحظه زندگی آن حضرت برای همه ما حاوی هزاران درس و مطلب است.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، سپردن کارها به خود مردم، اعتماد به جوانان و پناه مستضعفان بودن از جمله دلایلی بود که حضرت امام (ره) را میان مردم ایران و حتی بسیاری از کشورهای دیگر جهان محبوب کرده بود.

آیت الله نریمانی تصریح کرد: این محبوبیت قلبی بود، چرا که اگر ظاهری بود پس از گذشت ۳۱ سال از ارتحال آن حضرت از آن کاسته می شد ولی همان گونه که می بینیم نه تنها ذره ای از عشق و علاقه به آن پییر مراد و فرزانه کاسته نشده بلکه روز به روز و سال به سال به عللاقه مندانش اضافه می شود.

وی گفت: این عزت و احترام تنها برای این است که امام (ره) هرگز قدم خارج از مسیر حق نگذاشت و برای احقاق حقوق مردم و جلب رضایت الهی تلاش کرد.

این مقام مسوول گفت: یکی دیگر از خصایص بارز امام خمینی (ره) ارزش و احترام زیادی بود که برای بانوان قایل می شدند و این موضوع را بارها در سخنرانی های خود بیان کردند.

آیت الله نریمانی تاکید کرد: اگر عاقبت بخیری، احترام، عزت و آبرو می خواهیم باید پا جای قدم های امام (ره) بگذاریم و از سیره و زندگانی آن بزرگوار درس بگیریم.

وی در پایان و با شکر نعمت ولایت، گفت: امروز بزرگ مردی جانشین حضرت امام (ره) است که واجد جمیع شرایط و بهترین حافظ منافع انقلاب و مردمانش است، به گونه ای که در این ۳۱ سال همه توطئه دشمنان را با روشنگری های خود نقش برآب کرده و کشتی انقلاب را به ساحل امن رسانده است.

مردمداری علت اصلی محبوبیت امام (ره) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مردمداری و هم نشینی با طبقات ضعیف و مستضعف علت اصلی محبوبیت کم نظیر امام (ره) است که پس از ۳۱ سال از ارتحالشان هنوز هم ادامه دارد.

آیت الله «محمدحسن ممدوحی» ادامه داد: حضرت امام (ره) همیشه حامی افراد ضعیف و مستضعف بودند و به مسوولان توصیه می کردند که هم و غم خود را برای رفع مشکلات آنها به کار گیرند.

وی در ادامه و با بیان اینکه امام خمینی (ره) ابهت رژیم طاغوت که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود را درهم شکست، افزود: ایشان آنچنان در اجرای هدف مبارک خود مصمم بودند که قدرت های آن زمان هم با وجود همه تهدیدها و اذیت و آزارها نتوانست مانع راهش شوند.

آیت الله ممدوحی در پایان گفت: انقلابی که به رهبری حضرت امام (ره) به پیروزی رسید امروز سرمشق بسیاری از کشورهای آزادی خواه شده و آرزو می کنند که ای کاش رهبرانی مانند حضرت امام (ره) و همچنین حضرت آیت الله خامنه ای داشتند تا استقلال و حیات با عزت را به آنها هدیه می داد.

خدمت حضرت امام (ره) به ملت ایران برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود

رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز با بیان این اینکه خدمت حضرت امام (ره) به ملت ایران برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود، افزود: ایشان کرامت از دست رفته مردم و استقلال و عزت لگدمال شده به دست رژیم ستمشاهی را به آنها بازگرداند.

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» نیز در گفت و گو با ایرنا، افزود: تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) تأثیر به سزایی دربیداری و وحدت مسلمانان جهان داشت که یک نمونه آن نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است، روزی که شاهد هستیم جهان اسلام تنها یک شعار و ان هم حمایت از ملت فلسطین سر می دهند.

وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) بزرگ مردی است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری و به امت اسلامی وحدت بخشید و مسلمانان را در برابر دنیای کفر و استکبار متحد ساخت.

رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از خصایص ممتاز حضرت امام (ره) احترام به خانواده  و کوچکترها بود و بدین وسیله توانست افرادی را تربیت کند که از لحاظ شخصیتی ممتاز و الگو بودند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه امام راحل (ره) را ذخیره الهی برای مردم ایران معرفی و اظهار داشت: تنها چنین شخصی بزرگ و بی همتایی قادر بود تا مردم را از زیر چنگال ستم رژیم ستمشاهی نجات بخشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان در خصوص امام راحل می فرمایند که ایشان حسنه روزگار بودند که امروز انقلاب اسلامی ما بدون نامشان در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

این مقام مسوول در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز همان راه امام خمینی(ره) را دنبال می کنند و ادامه این مسیر پرافتخار باعث شده که ایران اسلامی به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان تبدیل شود.