۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83810437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگهبان یک مدرسه در چین ۳۹ نفر را زخمی کرد

۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83810437
نگهبان یک مدرسه در چین ۳۹ نفر را زخمی کرد

پکن- ایرنا- رسانه های محلی در چین گزارش کردند که نگهبان یک مدرسه ابتدایی واقع در جنوب غربی استان گوانگشی چین، ۳۹ تن از جمله چند دانش آموز مقطع ابتدایی را با چاقو زخمی کرد.

به گزارش ایرنا از دفتر اطلاع رسانی دولت محلی استان گوانگشی، در میان زخمی شدگان حال دو تن وخیم گزارش شده است اما زخم سایرین سطحی است و جای نگرانی ندارد.

مظنون مردی ۵۰ ساله به نام «لی» است که به عنوان نگهبان در مدرسه ابتدایی شهر وانگفو واقع در استان گوانگشی کار می کرد این حادثه حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه اتفاق افتاده است.

مدارس چین از ابتدای ژوئن سال جاری بعد از ۵ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، دایر شده و دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شده اند.

گزارش ها حاکی است که «لی» بازداشت شده و موضوع تحت رسیدگی قرار دارد.

والدینی که در نزدیک شاهد صحنه این حمله بودند به رسانه های محلی گفته اند که بیشتر کودکان آسیب دیده حدود شش سال داشته اند.

اگرچه جرایم خشونت آمیز در چین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است اما در چند سال گذشته مواردی از حمله با چاقو به دانش آموزان و همچنین مردم عادی در مدارس و خیابان های این کشور مشاهده شده است.

حمله یک مهاجم با چکش به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در پکن، در اواسط دی ماه سال گذشته ۲۰ زخمی برجا گذاشت چهارم دی همان سال نیز یک راننده اتوبوس سرقتی با زیر گرفتن عابران پیاده در شهر 'لانگیان' استان فوجیان واقع در جنوب غربی چین، ۵ نفر را کشت و ۲۱ تن را هم زخمی کرد.

اول آذر سال گذشته نیز یک راننده با حمله به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در شمال شرق چین، پنج تن از آنان را کشت و ۱۸ تن دیگر را هم زخمی کرد چهارم آبان همان سال نیز یک زن مسلح با چاقوی آشپزخانه، به تعدادی از کودکان یک مهد کودک در شهر 'چونگ چینگ' در جنوب غربی این کشور حمله کرد و ۱۴ نفر آنها را زخمی نمود.

اردیبهشت سال گذشته نیز نیز فردی مسلح به سلاح سرد با حمله به دانش‌آموزان یک مدرسه متوسطه در شمال شرقی چین که در حال بازگشت از مدرسه بودند ۷ نفر آنها را کشت همچنین تیر ماه سال گذشته نیز به دلیل حمله یک فرد مسلح با چاقو در شهر «شی‌ان» این کشور، ۹ نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

فروردین ماه سال گذشته هم حمله یک خودرو به عابران پیاده در استان هوبی، ۷ کشته و ۶ زخمی برجا گذاشت.

در موردی دیگر که اوایل شهریور سال ۱۳۹۸ روی داد یک فرد در شهر انشی به گروهی از دانش اموزان با ساطور قصابی حمله کرد و ۸ تن را کشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha