۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83814593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یارانه گازرسانی به واحدهای تولیدی کردستان افزایش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: یارانه گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به سقف ۶ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

احمد فعله‌گری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۸۶ واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند، اظهار داشت: تاکنون و براساس مصوبه شورای اقتصاد ۵۴۰ واحد تولیدی معادل ۵۳ درصد صنایع استان گازدار شده‌اند.

«براساس مصوبه شورای اقتصاد، واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند و دولت با استفاده از یارانه اقدام به گازرسانی به این صنایع می‌کند».

وی اضافه کرد: طوری برنامه‌ریزی شده که تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان برای اتصال به شبکه سراسری گاز، هزینه‌ای پرداخت نکرده و تمام هزینه‌ها را خود شرکت گاز برعهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه امسال برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: از این تعداد، گازرسانی به ۱۳۳ واحد تولیدی تایید شده و در دستور کار قرار گرفته است.

فعله‌گری به اجرای ۸۸۲ کیلومتر شبکه گاز در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۱، ۳ درصد است، ضمن اینکه در مجموع ۹۷، ۵ درصد جمعیت استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن بسیاری از نقاط استان، هزینه گازرسانی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور بیشتر است.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha