به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در نشست با معاون ساخت و توسعه آزاد راههای وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد:باید از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای این پروژه مهم زیرساختی در استان استفاده شود.
به گفته وی این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر و در دو فاز اجرایی خواهد شد.
وی مزیت اجرای آزاد راه ساری- قائمشهر را کاهش بار ترافیکی و تلفات جانی و مالی در شهرستان های مرکزی استان و افزایش امید اجتماعی در جامعه بیان کرده است.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به راه اندازی هلدینگ ثروت آفرینی در استان خاطرنشان کرد : این هلدینگ می تواند بخشی از مشکلات مالی برای تکمیل پروژه های عمرانی مهم و تاثیرگذار استان را تامین کند.
حسین زادگان بهره گیری از توانمندی های استانی و ملی را یکی دیگر از راهکارهای مهم برای تکمیل پروژه آزاد راه قائمشهر- ساری بیان کرده است.
نماینده عالی دولت در استان گفت: نقطه گذاری و لکه گذاری پروژه آزاد راه قائمشهر ساری می بایست در اولویت قرار گیرد و مشارکت دستگاه های اجرایی در عملیاتی شدن این مهم می تواند اثربخش باشد.
وی همچنین خواهان رعایت اصول صحیح ایمنی در ساخت آزاد راه ساری- قائمشهر در استان مازندران از سوی پیمانکاران شد.
محور ساری- قائمشهر یکی از پرترافیک ترین محورهای استان مازندران است که از دو سال قبل طرح ساخت آزاد راه در این مسیر پر تردد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان تابعه در استان قرار گرفت.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از این محورها جاده اصلی و مابقی محور روستایی است.
سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون خودرو در محورهای استان مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد ها مربوط به محورهای اصلی و مابقی درون شهری است.
ساری-ایرنا- استاندارمازندران گفت: ساخت آزاد راه ساری - قائمشهر به طول ۴۵ کیلومتر حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
اخبار مرتبط
-
پای سرمایه گذار بخش خصوصی به راهسازی مازندران باز شد
ساری- ایرنا- مدیركل راه و شهرسازی مازندران گفت كه برای نخستین بار قرارداد 10 هزار میلیارد ریالی…
-
رتبه سوم مازندران به لحاظ میزان تردد وسایل نقلیه در كشور
ساری- ایرنا - سرپرست مركز مدیریت راههای اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران گفت…
نظر شما