۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83817712
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۵۲ طرح کشاورزی در کردستان افتتاح می‌شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83817712
۲۵۲ طرح کشاورزی در کردستان افتتاح می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طی هفته جهاد کشاورزی ۲۵۲ طرح با اعتبار ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‎برداری می‌رسد.

فرید سپری روز چهارشنبه اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها برای ۴۴۷ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود که حوزه آب و خاک با ۱۵۴ پروژه با اعتبار اشتغالزایی  ۱۹۰نفر با ۵۱ میلیارد ریال هزینه بیشترین سهم از این تعداد از پروژه های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با بیش ۴۵۴ میلیارد ریال بیشترین سهم اعتبار در پروژه ها را به خود اختصاص داده است.

سپری اضافه کرد: ۷۹ پروژه با اعتبار ۲۳۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳۸ نفر در رده دوم همزمان با این هفته در بخش بهبود تولیدات دامی به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در بین شهرستان های استان قروه با ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ و فراهم کردن زمینه اشتغال ۵۸ نفر بیشترین آمار افتتاح پروژه را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: از میان زیربخش‌های بخش‌ کشاورزی استان کردستان نیز حوزه آب و خاک با ۱۹۰ نفر و از میان شهرستان‌های استان شهرستان کامیاران با ۱۱۹ نفر بیشترین سهم اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است.

سپری اظهار داشت: شهرستان مریوان با بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال  و کامیاران با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال  بیشترین اعتبار هزینه شده در انجام پروژه های بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان کردستان دارای ۲۸ میلیون هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد بوده و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha