۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83817730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیرخارجه پاکستان: اسراییل باید از نقض مستمر قوانین جهانی دست بردارد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به طرح اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد: تل آویو باید دست از نقض مستمر قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل مربوط به سرزمین‌های فلطسین بردارد.

به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، "شاه محمود قریشی" روز چهارشنبه طی سخنرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر تعهد پاکستان برای حمایت از فلطسین و همبستگی با ملت این کشور تاکید کرد.

نشست وزرای امور خارجه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سایه شیوع گسترش کرونا، مانند بسیاری از کنفرانس‌ها و سمینارهای منطقه‌ای و بین المللی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

قریشی گفت: دولت پاکستان نسبت به توافقنامه چارچوب احزاب ائتلافی در اسرائیل  برای پیشبرد طرح الحاق سرزمین‌های اشغالی از جمله بخش‌های از منطقه راهبردی دره اردن به شدت نگران است.

وی تاکید کرد: ما از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می‌خواهیم از هرگونه اقدام یکجانبه که منجر به الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین و نقض هنجارهای بین المللی از جمله نقض قطعنامه‌های سازمان ملل، عقب نشینی کند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: این کشور همچنان از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۷ میلادی) حمایت می‌کند.

وی اظهار کرد: مبارزه مردم مسلمان در فلسطین اشغالی و کشمیر برای دستیابی به حقوق اساسی مشابه یکدیگر است، مسائلی که حل آن همچنان در دستور کار سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.

شاه محمود قریشی از جامعه جهانی خواست تا با توجه به شرایط فعلی به این وضعیت آگاهی داشته و برای حل مناقشه فلسطین و کشمیر براساس آرمان‌های دو ملت و قطعنامه‌های سازمان ملل نقش آفرینی کند.

پاکستان که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد، پیشتر نیز در جریان حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به غزه، بارها این جنایت ضدانسانی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیست و پنجم اردیبهشت‌ ماه امسال با ابراز نگرانی عمیق نسبت به طرح دولت نتانیاهو ـ گانتس برای الحاق اراضی اشغالی کرانه باختری به سرزمین‌های رژیم صهیونیستی، این اقدام را نقض جدی قوانین بین المللی اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

این رژیم غاصب قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha