۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83818366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری دبیرخانه تولید محتوای الکترونیک "سمپاد" به فارس

شیراز-ایرنا- وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه تولید محتوای الکترونیک "سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان" (سمپاد) را به اداره کل آموزش و پرورش استان فارس واگذار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، پنجشنبه با بیان این مطلب در نشست هیات اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان فارس، اظهار داشت: با تلاش اداره سمپاد آموزش و پرورش این استان، دانش‌آموزان کل کشور به بهترین معلمان دروس مختلف سمپاد از طریق سایت این دبیرخانه به نشانی esampad.farsedu.ir دسترسی دارند.

فرهاد اسماعیلی با اشاره به آموزش‌های مجازی معلمان در پی تعطیلی مدارس، افزود: این حرکت جهادی معلمان، نشان از عشق و علاقه واقعی آنها به امر آموزش و دانش آموزان دارد و در این موضوع بازآموزی به شگردهای آموزش از راه دور به معلمان بسیار مهم است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نصب و راه‌اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزان (شاد) را راهبردی دانست و گفت: این شبکه صرفاً برای بحران کرونا طراحی نشده، بلکه زمینه‌ای است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی که حتی در زمان بازگشایی مدارس هم به‌مثابه ابزاری برای استفاده معلم در امور آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی، از آموزش سواد رسانه‌ای به عنوان یک ضرورت یاد کرد و اظهار داشت: اگر فناوری با فرهنگ‌سازی همراه نشود، پیامدهای نامطلوبی خواهد داشت از این رو باید شیوه استفاده از فناوری را به افراد آموزش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به اهمیت شبکه‌های اجتماعی، بر لزوم کار دوچندان در این زمینه تاکید و بیان کرد: امروزه فضای مجازی بیشترین تاثیر را بر دانش‌آموزان دارد و به همین سبب تولید محتوای متناسب با مسائل تربیتی و پرورشی باید یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش باشد.

اسماعیلی، آموزش‌های مجازی را معلم ‌محور خواند و افزود: ضروری است از تمام ظرفیت‌های برون‌سازمانی و درون‌سازمانی در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوا بهره گیریم و در این زمینه تعاملی برخورد کنیم.

راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات، توسل جستن به سند تحول بنیادین است

رییس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست، رسالت ذاتی شورای اندیشه‌ورز را کمک به حل مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: معلم سازنده تمام نهادهای اجتماعی جامعه است و سرمایه‌های اجتماعی را تولید می‌کند و اگر معلمان نباشند که به قدر کافی اجتهاد کنند، تهجر و انتقاد از یک لبه و سکولاریسم (نظریه مبتنی بر جدایی سیاست از دین) از لبه دیگر، جامعه آموزش و پرورش را دچار تبخیر اعتقاداتی خواهد کرد.

ناصر جوکار، راه اصلی برون‌رفت از مشکلات آموزش و پرورش را توسل جستن به سند تحول بنیادین خواند و افزود: هیات اندیشه‌ورز موظف به نقد راه‌های اجرایی کردن سند تحول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha