۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 83818863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع کرونا به ۶۰ هزار واحد اقتصادی لرستان خسارت وارد کرد

بروجرد – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شیوع ویروس کرونا به ۶۰ هزار واحد استان بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

اسد عبدالهی روز جمعه در آیین کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس بروجرد در شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان افزود: بروجرد یکی از قطب های صنعتی استان است که علاوه بر این بخش عمده داروهای کشور در بروجرد تولید میشود.

وی با اشاره به خسارت کرونا بر واحدهای اقتصادی و تولیدی گفت: علیرغم این که شرایط سختی بر کشور و استان از طریق تحریم و کرونا وجود دارد طی بررسی های صورت گرفته کرونا به ۶۰ هزار واحد اقتصادی و کسبه در استان لرستان خسارت وارد کرده که بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عبدالهی اظهار داشت: برخی از واحدهای تولیدی در این شرایط نیز به فعالیت خود ادامه داده و برخی دیگر از واحدهای تولیدی که در طی سال های گذشته به دلایلی چرخه تولید آنها دچار مشکل شده، با پیگیری های لازم یا افزایش ظرفیت پیدا کردند و یا اگر به تملک بانک درآمده بودند بخشی از آنها به سرمایه گذار جدید واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با تاکید بر احیای واحدهای راکد بیان کرد: نمایندگان و مسوولان استان پیگیر هستند که واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین اخبار، قطعات خودرو وارد این واحد تولیدی شده و از هفته آینده مونتاژ خودروها آغاز میشود و همچنین ۱۲۰ خودرو برای مونتاژ وارد شده که نشان میدهد استان به دنبال این است که واحدهای تولیدی دارای مشکل را با پیگیری دوباره احیا و مشکلات آنها را برطرف کند.

عبدالهی افزود: یکی از واحدهایی که در شهرستان بروجرد می تواند اثرگذار باشد، فروسیلیس است که امروز کلنگ زنی شد و شرایط برای تولید فراهم شده که این تولید یکی از نیازهای کشور است.

یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در بروجرد به بهره برداری می‌رسد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان بروجرد به بهره برداری میرسد.

محمدرضا صفی خانی افزود: بیش از ۵۰ درصد واحدهای کلیدی صنعتی لرستان که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد در شهرستان بروجرد است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ درصد صنعت لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده است، اظهارداشت: صنایع مادری در این شهرستان وجود دارد که میتواند زنجیره تولیدی بسیاری ایجاد کند.

رییس سازمان صمت لرستان بیان کرد: در سالهای گذشته شرایط متفاوت بود و فراز و نشیب های زیادی را طی کردیم بروجرد قطب صنعتی استان و محور توسعه شرق لرستان بر اساس توانمندی های صنعتی این شهرستان در نظر گرفته شده است.

صفی خانی اضافه کرد: مهمترین استراتزی صنعتی استان لرستان حفظ وضعیت موجود است، رشد اقتصادی استان بسیار متاثر از صنعت است و بالا بردن توان اقتصادی استان در دستور کار مسئولان ارشد لرستان است.

وی ادامه داد: واحد های بزرگ شهرستان بروجرد در سال ۹۴ زیان ده بودند و دارو سازی اکسیر و زاگرس فارمد و نساجی بروجرد در بحران کامل بودند، تلاش شد تا این صنایع بزرگ جایگاه خود را حفظ کنند و در آخرین مجمع عمومی دارو سازی اکسیر بروجرد به عنوان پر سود ترین واحد دارویی کشور مطرح شده است و ۱۴ محصول جدید را وارد بازار دارویی کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد محور توسعه صنعتی شرق لرستان در نظر گرفته شده است بر اساس زنجیره تولید در سه فاز صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنایع معدنی برنامه ریزی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: براساس ظرفیت های استانی ۱۶ ماده معدنی در لرستان داریم و پروانه بهره برداری از اولین معدن سرب و روی لرستان صادر شده است و اولین جواز کشف معدن آهن در لرستان در الیگودرز صادر شده است.

صفی خانی افزود: ایجاد زیر ساخت ها برای شهرک های صنعتی باعث رونق سرمایه گذاری در لرستان خواهد شد، امروز شهرک های صنعتی لرستان پر تقاضا شده اند و تاکنون جواز تاسیس زیادی صادر شده است.

وی اظهار داشت: لرستان با توجه به ظرفیت های موجود نیازمند چند شهرک بالای ۵۰۰ هکتار است که با حمایت مسئولان کشوری و همت نمایندگان محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برای راه اندازی این مجتمع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد که فاز اول تولید در هفت هکتار آغاز شده است.

کل مساحت مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هکتار است و همچنین سالانه به ۲۰ هزار متر مکعب آب و ۳۴ مگاوات برق نیاز دارد و با اجرای این طرح زمینه برای اشتغال ۲۱۰ نفر از جویندگان کار فراهم می شود.

در این آیین صالحی نیا معاون وزیر صنعت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار بروجرد، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اشترینان  و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha