تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به فعالان صنایع دستی فهرج پرداخت می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با بنیاد برکت به فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان فهرج اعطا می‌شود.

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی روز شنبه در جمع هنرمندان صنایع دستی شهرستان فهرج افزود: به فعالان حوزه صنایع دستی که دارای مجوز از سوی معاونت صنایع دستی استان کرمان هستند تسهیلات اعطا می شود و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز صنایع دستی در فهرج وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اعطا تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی منوط به اخذ مجوز کارگاهی است و افرادی که شرایط لازم را دارند از این فرصت برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: شهرستان فهرج دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری است و تاکنون در ۸۰ اثر تاریخی واجد ارزش شناخته شده که ۳۰ اثر آن بزودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می شود.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته چهار اثر تاریخی در فهرج ثبت شده است، اظهار داشت: این اداره کل آمادگی لازم برای واگذاری بناهای تاریخی این شهرستان را به بخش خصوصی دارد، زیرا با کاربری بخشیدن به این بناها علاوه بر حفظ آنها به ایجاد شغل در حوزه گردشگری کمک خواهیم کرد.

فعالی تاکید کرد: در زمینه اعطای مجوز برای راه اندازی تاسیسات گردشگری در شهرستان فهرج هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در سفر به شهرستان فهرج از جاده تاریخی سنگ فرش، میل نادری، روستای دهنو عباس آباد و حمام تاریخی روستا، قلعه تاریخی برج معاذ و پرورش آهو در روستای علی آباد سجادی بازدید کرد.

فعالی همچنین در سفر به شهرستان فهرج از نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان صنایع دستی در ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت بازدید و از گلیم سوف دورو که بافت آن سال‌ها در شهرستان فهرج به فراموشی سپرده شده بود، رونمایی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha