چهارمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت

چابهار- ایرنا- معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چهارمین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در قالب ۴۰۱ کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

حسین شهدادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این محموله به وزن ۱۰ هزار و ۱۸۳ تن و در قالب ۴۰۱ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که پس از ورود به بندر شهید بهشتی عملیات تخلیه آن به محض ورود انجام شد.

وی با بیان اینکه عملیات ایمن بندری و تسریع و تسهیل فرآیندها با همگرایی دستگاه‌ها، رویکرد جاری فعالیت‌های بندری است تصریح کرد: پیش‌از این نیز سه فروند کشتی از محموله  ۷۵ هزار تنی گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان در قالب ۸۸۸ دستگاه کانتینر فوت از طریق بندر شهید بهشتی وارد کشور و از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت شده است.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رونق بندر چابهار به عنوان دروازه اصلی توسعه این استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت‌های بندری بوده که در این راستا و همگام با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته در این بندر استراتژیک تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با وجود ۲ بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده که با ایجاد دو اسکله جدید در فاز ۲ طرح توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندرراهبردی با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

شهدادی اظهارداشت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیتی منحصر بفرد و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد و فرصت خوبی برای حمل و نقل کالاهای کشورهای مختلف از جمله افغانستان است.

وی تصریح کرد: تاکنون ١٣ کشتی اختصاص کالای افغانستان به بندرچابهار وارد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha