۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83820793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرفه‌ای شدن مدارس استان تهران از مسیر نظارت بالینی می‌گذرد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، بازدید از مدارس و کلاس‌های‌ درس را ضروری دانست و گفت: نظارت بالینی توسط راهبران آموزشی و اصلاح روش‌ها در فرایند آموزش و پرورش معلمان از اساسی‌ترین راه‌های حرفه‌ای کردن مدارس این شهرستان است.

غلامرضا بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیل و کیفیت بخشی به فرایندهای آموزشی و یادگیری یکی از مهمترین وظایف راهبران آموزشی است

وی افزود: حضور راهبران آموزشی در زمینه تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر، کمک شایانی به تحقق اهداف آموزش و پرورش در مدارس کرده است.

این مقام مسئول کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و تسهیل فرایند یاددهی توسط معلمان را از برنامه‌های اصلی راهبران آموزشی عنوان کرد و گفت: جلوگیری از افت تحصیلی در مناطق محروم از دیگر اهداف مهم راهبران آموزشی و پرورشی مناطق و استان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: امید است با اصل برنامه محوری و  استفاده از دانش روز و ایجاد مهارت‌های پایدار در فنون آموزش توسط  راهبران آموزشی نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: راهبران آموزشی کار نظارت را بر عهده می گیرند تا مسائل مربوط به مباحث کیفی و فیزیکی مدارس را بررسی کنند.

بختیاری با بیان اینکه نظارت بالینی بر مدارس با هدف دستیابی و تحقق چشم انداز سند تحول بنیادین انجام می شود، گفت: امکانات مطلوب آموزشی و فضاهای ورزشی و تربیتی، داشتن استانداردهای لازم آموزش و پرورش از خصایص مهم و مورد توجه مدارسی که نظارت بالینی دارند، به شمار می رود.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha