بیش از ۳۲۰۰ فعال صنفی آسیب‌دیده از کرونا در مهاباد درخواست خسارت کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: سه‌هزار و ۲۱۸ فعال صنفی آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند.

بارزان دانشمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب و کارهای بهره‌مند از این تسهیلات شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده و رستوران‌ها، حمل و نقل عمومی، مراکز گردشگری و هتل‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، مرکز باشگاهی و مجتمع‌های ورزشی، آموزشگاه‌های رانندگی و آرایشگاه، تولید و توزیع صنایع دستی و توزیع آجیل است.

وی ادامه داد: در این تعداد صنف و کسب و کار، هم‌اکنون چهار هزار و ۶۴۹ نفر شاغل بوده و برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه شرط اصلی پرداخت تسهیلات به این واحدها فعال بودن کارگاه‌ها و تعدیل نشدن نیروی کار است، اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی به این مشاغل، ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه از ابتدای مهر سالجاری است.

دانشمند بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط باید قبل از پایان خردادماه در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی توسط دستگاه‌های مرتبط چنانچه حایز شرایط باشند از سوی بانک‌های عامل به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب‌وکار فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است.

دولت در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خسارت دیده از کرونا تسهیلاتی اختصاص داده است که ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیررسته شغلی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات و صنوف مختلف را شامل می‌شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha