۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83823751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز روند افزایشی دما در آذربایجان‌غربی

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83823751
آغاز روند افزایشی دما در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: روند افزایش دما به میزان یک تا سه درجه سانتی‌گراد در استان از امروز آغاز شده و تا آخر هفته ادامه دارد.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر بارش‌های پراکنده باران در نواحی شمالی و بارش‌های خفیف در برخی نواحی دیگر آذربایجان‌غربی طی امروز است.

وی اضافه کرد: در روز گذشته بیشترین بارندگی از کهریز ارومیه با سه میلی متر گزارش شد و این میزان در ارومیه یک میلی متر بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای چالدران به عنوان سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتی‌گراد و دمای هوای پلدشت به عنوان گرم ترین شهر استان ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش آذربایجان غربی با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌ها در این استان از شهریورماه آغاز و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان استان آذربایجان غربی است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha