۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83823910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در استان مرکزی ۵۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: خرید تضمینی گندم از ابتدای طرح دریافت این محصول در سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته‌است.

«سعید فرخی» روز سه شنبه در نشست کارگروه دانه‌های روغنی استان مرکزی افزود: خرید تضمینی گندم از دهم خردادماه امسال در این استان آغاز و تاکنون ۱۶ هزار تن محصول از گندمکاران استان خریداری شده‌است.

وی خرید تضمینی گندم در مدت مشابه سال گذشته را ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: افزایش بارندگی‌ها و بهبود شرایط اقلیمی، تلاش و کوشش کشاورزان و دستگاه‌های مربوطه و افزایش قیمت خرید تضمینی از ۱۸ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال از جمله مهمترین عوامل افزایش خرید این محصول در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز در شهرستان‌های این استان وظیفه ارایه خدمت و تحویل محصول گندمکاران را برعهده دارند.

فرخی پیش‌بینی تولید گندم در سال زراعی جاری در استان مرکزی را ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی تاپایان شهریورماه و هر زمانی که گندمکاران محصولی برای تحویل به سیلوهای استان داشته باشند، ادامه می‌یابد.

وی افزود: ارزش گندم تحویلی توسط کشاورزان به سیلوهای استان مرکزی ۴۲۰ میلیارد ریال بوده و قسمتی از مطالبات افرادی که در روزهای نخست اقدام به تحویل محصول کرده‌اند تاکنون پرداخت شده و تسویه حساب طلب گندمکاران استان در اولین فرصت در دستور کار است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی قرار دارد و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha