۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۹
کد خبر: 83825162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی در خمین هزینه شد

خمین - ایرنا - شهردار خمین گفت: ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری پارسال در خمین هزینه شد.

ابوالفضل مرتضیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا محدوده شهری خمین را یک‌هزار و ۲۵۲ هکتار بیان کرد و افزود: ۲۰ محله در این شهر وجود دارد که ۱۳ محله از این تعداد در حوزه بازآفرینی شهری است.
وی ادامه داد: ۲۳۸ هکتار معادل ۲۰ درصد از مساحت شهر در محدوده بازآفرینی شهری است و ۳۰ درصد از جمعیت شهری در این محله‌ها ساکن هستند.
شهردار خمین اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۷۴ پروانه به میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع در طول ۱۰ سال گذشته در محدوده شهری صادر شده است.
مرتضیان گفت: ۲۷۲ پروانه صادر شده به مساحت ۱۰۹ هزار متر مربع در حوزه بازآفرینی شهری بوده است. 
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های شهرداری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پارسال برای خرید قیر معابر خاکی در محله‌های هدف تخصیص یافته است.
شهردار خمین از روکش آسفالت ۲۵ هزار متر مربع از معابر خاکی محله‌های مختلف خبر داد و افزود: عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری در این محله‌ها انجام شده است.
وی ادامه داد: برای ساخت خانه گفتمان شهری، بازار و پیاده راه سازی خیابان فردوسی در خمین تاکنون اعتباری در نظر گرفته نشده است و شهرداری از اعتبارات سال جاری خود خانه گفتمان را در این شهر احداث می‌کند.
خمین در جنوب استان مرکزی است و ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن ساکن شهر هستند.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha