۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبر: 83825930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر عراق علیه حملات به منطقه سبز موضع گرفت

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبر: 83825930
نخست وزیر عراق علیه حملات به منطقه سبز موضع گرفت

بغداد- ایرنا – نخست وزیر عراق روز پنجشنبه با انتشار توئیتی در باره حملات کاتیوشا به منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد که سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در آن واقع شده، موضع گرفت.

«مصطفی الکاظمی» در این توئیت نوشت: افرادی که با موشک تندیس «سرباز گمنام» را هدف قراردادند برای تهدید ثبات و آینده عراق تلاش می کنند.

وی وعده داده است که در برابر این گونه حملات، کوتاهی نکند.

الکاظمی گفته است که «به قانون شکنان اجازه نمی دهد که به علت ایجاد هرج و مرج و فراهم کردن بهانه برای حفظ منافع خود، (ثبات و آینده) عراق را بربایند.»

نخست وزیر عراق افزوده «همان گونه که به ملت وعده داده برای حفاظت از حاکمیت ملی و بالا بردن کرامت شهروندان و میهن می کوشد.»

بر پایه اعلام منابع امنیتی عراق، صبح امروز پنجشنبه چهار راکت کاتیوشا در منطقه امنیتی سبز بغداد فرود آمد.

ستاد خبری فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز اعلام کرد که منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد که مقر روسای سه گانه عراق به علاوه تعدادی از وزارتخانه ها و سفارتخانه های خارجی از جمله دو سفارتخانه آمریکا و  انگلیس است، در معرض حملات راکتی قرار گرفت.

بر اساس اعلام این ستاد، حملات هیچ تلفات جانی و مادی به دنبال نداشت و نیروهای امنیتی توانستند، سکوی پرتاب موشک را در نزدیکی پادگان نظامی «الرشید» در جنوب بغداد پیدا کنند.

طبق اعلام دستگاه های امنیتی عراق، راکت های کاتیوشا در منطقه موسوم به «میدان جشن ها» که تندیس سرباز گمنام در آنجا واقع شده (نزدیک دو سفارتخانه آمریکا و انگلیس) فرود آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha