۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83826196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد امارات از اقدامات خلیفه حفتر در لیبی

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83826196
انتقاد امارات از اقدامات خلیفه حفتر در لیبی

تهران- ایرنا- وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی با انتقاد از اقدامات ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، گفت: حفتر و برخی از دوستان ما تصمیمات یکجانبه و اشتباهی را اتخاذ کردند.

به نوشته روز جمعه روزنامه القدس العربی، «انور قرقاش»  افزود: برخی از دوستان ما مانند شورای انتقالی جنوب یمن و ژنرال حفتر تصمیمات فردی و یک‌جانبه‌ای را اتخاذ کردند.

وی ادامه داد: ثابت شد که بسیاری از این تصمیمات یک‌جانبه اشتباه بوده و چنین برآوردهایی باعث می‌شود که برخی مواقع کنترل امور از دست برود و یا قادر به دادن مشاوره به برخی از دوستان نباشیم.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی همچنین بیان کرد که کشورش از ابتکار عملی که توسط مصر و عقیله صالح رییس پارلمان شرق لیبی ارائه شد، حمایت می‌کند.

قرقاش همچنین از اقدامات ترکیه در لیبی انتقاد کرد و گفت: ترکیه متوجه این نیست که امروز دستیابی به ۱۰۰ کیلومتر در یک منطقه و یا ۲۰۰ کیلومتر در منطقه دیگر به بحران لیبی پایان نمی‌دهد و این کشور اکنون تنها طرفی است که با آتش‌بس فوری مخالفت می‌کند و نبرد آتی شهر "سرت" با مشکلات بی‌شماری همراه خواهد بود.

در مقابل نیز ترکیه از حمایت امارات از نیروهای خلیفه حفتر در لیبی انتقاد می‌کند و پیش‌تر «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته بود،  واقعیت این است که آنها نیرویی هستند که ثبات در لیبی را برهم زدند و یمن را ویران کردند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha