محمد حسن میرزایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شهروندان به جای مراجعه به ادارات و ایجاد هزینه و مشقت رفت و آمد، می توانند به نزدکترین دفتر پیشخوان دولت برای انجام مکاتبات اداری مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان می توانند نامه درخواست خود را تحویل دفتر پیشخوان دهند و متصدیان این دفاتر با بهره گیری از شبکه دولت نامه را برای اداره مربوطه ارسال کنند سپس کد رهگیری به متقاضی پیامک و فرایند رسیدگی به نامه از این طریق به وی اطلاع رسانی می شود.
مدیر فناوری و اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان ادامه داد: پس از اجرایی شدن درخواست فرد، نامه وی به دفتر پیشخوان ارسال و همراه با آن پیامکی برای متقاضی به منظور مراجعه به این دفتر و دریافت پاسخ نامه ارسال می شود.
میرزایی یادآوری کرد: پیش از عید نوروز ۹۹ حدود هفت دفتر پیشخوان به صورت آزمایشی به شبکه پیشخوان دولت وصل شدند که هم اینک شمار آنها به ۷۰ دفتر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اسامی و آدرس دفاتری که به شبکه پیشخوان دولت وصل شدند در سایت استانداری همدان موجود است و شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت، آدرس دفاتر پیشخوان را دریافت کنند.
مدیر فناوری و اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان گفت: دفاتر پیشخوان که به شبکه دولت وصل نیستند نیز می توانند پس از ارائه یک آزمون و پرداخت هزینه به دفتر پیشخوان کشوری، نسبت به اتصال به شبکه دولت اقدام کنند.
میرزایی افزود: از رییس صنف دفاتر پیشخوان دولت در همدان خواسته شده تا متصدیان این دفاتر را به اتصال به شبکه پیشخوان دولت هدایت و ترغیب کند و این کار در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: تعرفه پیش بینی شده برای پیگیری های اداری در دفاتر پیشخوان دولت از سوی سازمان تنظیم مقررات تعیین شده و رقم پیش بینی شده نسبت به هزینه ایاب و ذهاب افراد برای مراجعه به ادارات و پیگیری درخواست خود بسیار کمتر است.
نظر شما