استاندار کرمان: نتیجه تصمیم ها باید به افزایش رفاه مردم منجر شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: باید بهره وری تصمیم های نشست ها افزایش پیدا کند و خروجی کار به رشد سرانه، رفاه و رفع فقر مردم منجر شود.

محمد جواد فدایی روز یکشتبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: در رابطه به مشکلات صادرات و حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب استان جلساتی قبلا برگزار شده که باید کار گروهی برای بررسی و پیگیری بحث ها تشکیل شود.

وی تصریح کرد: سعی می کنیم ظرف ۲ هفته آینده بمنظور رفع مشکلات کشاورزی جنوب کرمان با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد و کشاورزی و مدیران استان نشستی برگزار کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: هفته گذشته در سفر به تهران جلسات متعددی با مسئولان در رابطه با پیشرفت و توسعه اقتصادی استان برگزار شد که تصمیم های خوبی هم گرفته شد.

وی با اشاره به برخی از این تصمیم ها گفت : سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح یک میلیارد دلار در حوزه معدن استان کرمان سرمایه گذاری می کند.

فدایی با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج فارس تاکید کرد: این پروژه بسیار بزرگ است و افتتاح آن به واسطه تحریم ها و کرونا به تعویق افتاد، اما در نیمه اول مهرماه خط تامین آب مجتمع گل و گهر سیرجان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: انتقال  آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه نیز تا ۲۲ بهمن آماده افتتاح می شود و برای اجرای خط ۲ نیز مذاکراتی با یک شرکت انجام خواهد شد.

استاندار کرمان اظهار داشت: خط سوم نیز برای انتقال آب جهت مصارف کشاورزی با بخش خصوصی  بررسی و امکان سنجی می شود.

وی گفت: طی مذاکرات  با مسئولان بانک توسعه و تعاون قرار شد از مانده گردش مالی بانک های استان منابع برای ایجاد ۱۰ هزار شغل و نیز پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد استفاده شود.

فدایی بیان کرد: ستاد فرمان اجرایی امام (ره) نیز ۵۰ درصد از هزینه بیمه خانه های روستایی استان را متقبل می شود.

وی با اشاره به بررسی مشکلات خودرو سازی شرق کرمان تصریح کرد: تولید خودرو در این منطقه در سال ۹۷، تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه و در سال ۹۸، به تعداد ۳۵ هزار دستگاه رسید و این در حالی است که ظرفیت تولید خودرو در منطقه ۳۵۰ هزار دستگاه است.

استاندار کرمان افزود: مهمترین  مشکلات خودروسازان استان کرمان نقدینگی و ارز است که برای حل آن با سرپرست وزارت ضمن تصمیم های خوبی گرفته شد.

وی بیان کرد: همچنین در مذاکرات با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بارمجوز ۲ واحد تولیدی آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون  و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن موافقت شد.

فدایی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مسئولان سازمان زمین شناسی کشور برای اکتشافات  معدنی گفت: برنامه های خوبی امسال برای جهش تولید و سرمایه گذاری داریم که باید با پیگیری و حساسیت آنها را دنبال کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha