۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83829237
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

محدودیت‌های کرونایی در گناباد افزایش یافت

۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبر: 83829237
محدودیت‌های کرونایی در گناباد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و حساسیت‌های ناشی از آن، محدودیت‌ها برای پیشگیری از این بیماری در این شهرستان افزایش یافت.

حامد قربانی یکشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد با بیان اینکه زنگ خطر کرونا در این شهرستان به صدا درآمده است افزود: به همین سبب محدودیت‌ها در صنوف پرخطر دوباره افزایش یافت.

وی ادامه داد: براین اساس صنوف پرخطر مانند گیم نت‌ها، کافی نت‌ها، باغ تالارها و سالن‌های ورزشی با یک سوم ظرفیت اجازه فعالیت دارند.

فرماندار گناباد گفت: روند فعلی حضور مردم در معابر عمومی و اجتماعات به هیچ عنوان مناسب نیست و استمرار آن تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

وی از مسوولان ذیربط و دهیاران خواست نظارت بیشتری بر برگزاری مراسم عروسی در مناطق شهری و روستایی داشته باشند و قبل از برگزاری این مراسم از برگزارکنندگان آن تعهد مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخذ کنند.

قربانی افزود: کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار حضور یابند و حضور ارباب رجوع در ادارات با رعایت موارد پیشگیرانه کرونا مانند استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است و مدیران باید بر این امر نظارت داشته باشند.
وی از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد خواست پروتکل‌های سختگیرانه‌ای برای سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و نانوایی‌ها اعمال کند و با هر صنفی که موازین بهداشتی را رعایت نکرد، برخورد شود.

فرماندار گناباد ادامه داد: هر فرد که در زمینه بیماری کرونا سلامت عمومی جامعه را به خطر بیندازد باید به عنوان یک خطاکار جوابگو باشد.

سه بخش با ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه با ظرفیت ۱۲ تخت برای بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی این شهرستان اختصاص یافته است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۶۲۳ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha