۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83829497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد از بی توجهی نماینده سازمان ملل به مشکلات مردم یمن

تهران-ایرنا- «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از سخنان "مارتن گرینفیس" نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن او را به بی توجهی به تجاوزات ائتلاف عربی و ادامه محاصره این کشور و ممانعت از رسیدن سوخت به یمن توسط این ائتلاف به سرکردگی عربستان متهم کرد.

به نوشته روز دوشنبه پایگاه خبری المسیره، وی در صفحه توییتری خود نوشت که گرینفیس با نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف به سرکردگی عربستان و توقیف کشتی های نفت و ادامه محاصره و تجاوزات از نگرانی اش درباره ادامه درگیری ها در استان مأرب سخن می گوید.

وی اضافه کرد: زمانی که سازمان ملل متحد و نماینده آن به جای منفعت یمنی ها مراعات مصالح ائتلاف عربی را در نظر بگیرد در آن صورت دستیابی به راه حل آسان خواهد بود.

محمد علی الحوثی همچنین در واکنش به اظهارات عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر درباره تحولات لیبی هم گفت: به برادران در مناطق جنوبی مصر توصیه می کنم که در لیبی دخالت نظامی نکنند؛ حتی اگر در نتیجه نگرانی از حضور ترکیه در آنجا باشد.

در همین حال در روزهای اخیر فعالان یمنی صفحه مجازی نیز به طور گسترده به توقیف کشتی های نفت از سوی ائتلاف متجاوز به این کشور و ادامه محاصره آن واکنش نشان داده اند.

آنها خواستار یک پویش مجازی گسترده در محکومیت این اقدام ائتلاف عربی برای ممانعت از سوخت رسانی به زیر ساخت های یمن بخصوص بیمارستان ها در سایه شیوع ویروس کرونا در این کشور شدند.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن پیش از این، طرف‌های درگیر را به توقف تنش‌های نظامی در نقاط مختلف این کشور فراخوانده بود.

وی تشدید درگیری‌های نظامی در نقاط مختلف یمن را بشدت محکوم کرد و گفت، توجیهی برای این موضوع وجود ندارد.

انصارالله یمن در ۸آوریل (۲۰ فروردین) یک طرح ملی و فراگیری را برای توقف کامل جنگ به سازمان ملل ارائه داد.

انصار الله یمن بارها خواستار صلح و توقف جنگ در یمن شده است اما سعودی‌ها با بی‌اعتنایی به آن، همچنان به حملات و فشارهای خود بر مردم یمن ادامه داده و می‌دهند.

یمن جنگ‌زده که زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی آن در ۵ سال جنگ‌ بی‌امان ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان و امارات، از بین رفته، اکنون با انواع بیماری‌ها از جمله کووید۱۹، مالاریا و وبا روبه‌روست و سازمان‌های بین‌المللی بارها و بارها در خصوص وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha