حجتالاسلام مهدی طاهری روز سهشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انسان به دلیل داشتن فرهنگ و اندیشه بر سایر موجودات برتری دارد،افزود: سازمان تبلیغات اسلامی متصدی راهبری اندیشه و فرهنگ انسان است.
به گفته وی، فرهنگ، اندیشه و دین موجب تمایز مردم کشور ما با سایر کشورها شده است،که باید این اندیشه و فرهنگ به سمت اندیشه دینی و فرهنگ ناب جهتدهی شود.
وی اظهار داشت:سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی نهاد متولی فرهنگی کشور، گفتمان برتر حاکم بر فرهنگ جامعه را راهبری میکند و برنامههای فرهنگی این نهاد حول سه موضوع مکان، مخاطب و زمان طراحی شده است.
طاهری افزود: برنامههای فرهنگی و تبلیغی این نهاد از خانواده شروع و به جامعه توسعه داده میشود که در حوزه خانواده در راستای استحکام بنیان خانواده، تربیت کودک، روابط خانواده برنامهریزی میشود.
وی ،از مدرسه به عنوان محیط بزرگتر از خانواده به عنوان پایگاه دیگر اشاره کرد و گفت: پنج مدرسه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در استان با ۵۰۱ دانشآموزان در ۲ شهرستان شهرکرد و بروجن فعال است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، به ایجاد گفتمان دینی در مدارس، دانشگاهها، محلات، مساجد، حسینیهها و مراکز مذهبی اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ خانه قرآن در استان فعال است.
وی اظهار داشت: در پارکها و مراکز تفریحی نیز با راهاندازی خیمههای معارف و مناطق عشایری نیز برنامه ترویج و تبلیغ دین در دست اجراست.
فعالیت دستگاههای فرهنگی دچار تداخل امور است
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه، حوزه فرهنگ نباید دچار شلختگی فرهنگی و تداخل امور شود، گفت: برنامهها و فعالیتهای دستگاههای فرهنگی کشور با هم تداخل دارد.
به گفته وی، مساجد کشور دارای هفت نهاد متصدی است و انجام فعالیت در مسجد در کشور با تداخل مواجه است، که باید یک طراحی و برنامهریزی میدانی برای فعالیتهای مختلف در این اماکن در نظر گرفت.
طاهری گفت: سازمان تبلیغات یک نهادی است که اندیشههای تولید شده در حوزه فرهنگ را از حوزه میگیرد و به جامعه منتقل میکند و حد فاصل تولیدات حوزه فرهنگ و اجتماعی است.
وی، به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی در این روزها که گسترش زیادی بین مردم پیدا کرده در حوزه تبلیغ به عنوان یک بستر جدید بسیار مهم است و نباید استفاده از این بستر امکان تبلیغ حضوری را کمرنگ کند.
به گفته وی، در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در بخش تبلیغات اسلامی، استفاده از توانایی و فعالیت مبلغان و مروجان حوزه تبلیغ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تبلیغ دین یک رسالت عمومی است که مخاطب عمومی دارد، گفت: عموم مردم میتوانند با استفاده از ظرفیتهای که در دست دارند برای تبلغ دین استفاده کنند.
طاهری گفت: تبدیل شدن گفتمانهای تبلغ دین به گفتمانهای اجتماعی از برنامههای این سازمان است که باید از همه ظرفیتها در این حوزه استفاده کرد.
وی، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیاز به تقویت در حوزه نیروی انسانی دارد، گفت: متناسب نبودن توان نیروی انسانی سازمان تبلیغات با رسالت سازمان از مهمترین چالشهای آن است.
طاهری، بر تقویت روحیه جهادی در بین نیروی انسانی در این سازمان به جای روحیه نیروی کارمندی تاکید کرد و گفت: هیچ مانعی نباید موجب کُند شدن امور تبلیغات دینی شود.
وی با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ اجتماعی و مسجدمحوری در استان افزود: این طرح در ۱۶ مسجد استان در دست اجراست و زمینه گسترش این طرح در مساجد دیگر نیز در دستور کار است.
تهیه ۲۰۰ هزار ماسک توسط قرارگاه فرهنگی بانوان
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد جو روانی کمبود مواد بهداشتی و ماسک گفت: زنان فعال در استان با راه اندازی قرارگاه فرهنگی بانوان به تولید ماسک پرداختند.
وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۰ نفر از بانوان استان در این قرارگاه بیش از ۲۰۰ هزار ماسک تولید کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، به فعال شدن ۲۳ کارگاه تولید ماسک در این مدت زیرمجموعه این قرارگاه اشاره کرد و گفت: پس از ایجاد آرامش روانی در بین مردم، فعالان به اجرای طرح مواسات و همدلی پرداختند و بیش از ۳۰ میلیارد ریال کمک مردمی جمعآوری و بین آسیبدیدگان و در راستای رفع نیازهای خاص توزیع کردند.
طاهری گفت: هماکنون پنج پایگاه تبلیغ اجتماعی در مناطق آسیب پذیر استان فعال شده است که در مواجه با آسیبهای اجتماعی، مواد مخدر، طلاق و بیکاری فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.
نظر شما