۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83829976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین بزرگداشت شهید چمران در اراک برگزار شد

۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83829976
آیین بزرگداشت شهید  چمران در اراک برگزار شد

اراک- ایرنا - آیین بزرگداشت شهید دکتر چمران و روز بسیج اساتید ، دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

معاون امور رزمندگان غرب و شمال غرب کشور در این آیین  گفت: شهید دکتر مصطفی چمران پایه‌گذار جبهه مقاومت و مبارزه همه جانبه با استکبار و صهیونیسم بود.

سردار داود غیاثی‌راد افزود: سیره رفتاری و تفکر استکبار ستیزی همراه با توان بالای رزمی و قدرت چریکی شهید چمران زمینه‌ساز پیروزی‌های بسیاری در جبهه مقاومت شد و نام و آوازه این شهید بزرگوار همواره بر تارک جبهه مقاومت و ایران اسلامی می‌درخشد.

وی ادامه داد: مردم لبنان و جبهه مقاومت همچنان شهید چمران را فرمانده و مغز متفکر عملیات‌های خود می‌دانند به طوری که مکان انهدام اولین تانک اسرائیل توسط جبهه مقاومت با فرماندهی شهید چمران در لبنان همچنان از سوی مردم این کشور گرامی داشته می‌شود.

معاون امور رزمندگان غرب و شمال غرب کشور اظهار داشت: شهید چمران بنیانگذار مقاومت در انقلاب اسلامی و منطقه است که شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سیدالشهدای مقاومت راه ایشان را ادامه داد.
سردار غیاثی‌راد بیان کرد: شهید چمران در مکتب اسلام به خوبی رشد کرد و توانست در زمره دانشمندان،اندیشمندان،مجاهدان و مبارزین در حوزه های مختلف قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: شهید چمران با تکیه بر روحیه جهادی و با وجود الگوی شایسته‌ای همچون مقام معظم رهبری، توانست پایه گذار ستاد جنگ های نامنظم و چریکی باشد.
معاون امور رزمندگان غرب و شمال غرب کشور خاطر نشان کرد: شهید چمران در ابعاد مختلف نظامی،علمی،سیاسی و فرهنگی جزء نخبگان زمان خود بود و امروز به عنوان الگویی برتر و ارزشمند در جوامع مختلف شناخته می‌شود.
سردار غیاثی‌راد بیان کرد: نامگذاری سالگرد شهادت شهید چمران به عنوان روز بسیج اساتید، مسئولیت سنگینی را بر روی دوش دانشگاه‌ها گذاشته و امروز دانشگاهیان باید با الگوگیری از شخصیت برجسته شهید چمران خود را در همه حوزه ها تقویت کنند.
وی ادامه داد: شهید چمران به عنوان یک استاد برجسته فیزیک پلاسما بسیاری از کشورها از آمریکا و لبنان تا ایران را متاثر از فعالیت‌های خود کرد و عمر خود را در راه اسلام فدا کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: شهید دکتر چمران از سوی امام راحل به عضویت در شورای عالی دفاع درآمد و در کنار رهبر معظم انقلاب، جنگ را مدیریت کرد و در ۲ ماهه نخست آغاز دوران دفاع مقدس نقطه عطف و سرنوشت جنگ توسط دکتر چمران و رهبر انقلاب رقم خورد.
حوزه‌ و دانشگاه در تداوم راه شهدا وظیفه سنگینی بر عهده دارند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تداوم راه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به خصوص شهدایی همچون شهید دکتر چمران وظیفه سنگین‌تری نسبت به دیگر اقشار جامعه بر عهده دارند و باید با تمام توان در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، خوکفایی، قطع وابستگی، بالابردن نرخ بهره‌وری و گسترش فرهنگ والای انقلابی و اسلامی در لایه‌های مختلف جامعه وظیفه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزود بالا تنها با سرمایه‌گذاری در بخش تولید محقق می‌شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه‌گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است. 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی در شرایط بسیار ایده‌آلی در منطقه به سر می‌برد و  باید با توسعه صنایع و ایجاد اشتغال مولد در بخش صنعت در راستای تعالی بیشتر کشور گام برداشت
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند
 وی، پایین بودن نرخ بهره‌وری نیروی کار را از آسیب‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: رونق اقتصادی با کار و تلاش نیروهای دلسوز و خدوم محقق می شود و باید با تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت زمینه ابن مهم در جامعه فراهم شود.
امام جمعه اراک گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده، دانشگاه‌ها وظیفه دارند با ارائه ایده‌ها و نظرات کارشناسی در راستای تحقق منویات معظم‌له نقش آفرینی کنند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: شهید چمران با درک عمیق و مثال زدنی از الزامات و ضرورت‌های زمانه به‌ویژه واقعیت‌های عرصه تقابل راهبردی انقلاب اسلامی و نظام سلطه و استکبار به تاسی از آموزه‌های دینی و معارف انقلابی مجاهدت‌های بسیاری انجام دادند و سیره این شهید والامقام باید الگوی رفتاری آحاد جامعه قرار گیرد.
شهید چمران با شروع جنگ تحمیلی به اهواز عزیمت و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان‌گذاری کرد و پس از مجاهدت‌های بسیار در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه - سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در ۴۹ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha