۳ تیر ۱۳۹۹، ۵:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83830491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازداشت چهار نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی برای فرانسه

تهران-ایرنا- روابط آنکارا و پاریس با بازداشت چهار نفر در ترکیه به اتهام جاسوسی برای فرانسه وخیم‌تر شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه «دیلی صباح» ترکیه بامداد سه شنبه نوشت که این افراد به اتهام جاسوسی برای کنسولگری فرانسه در استانبول بازداشت شده‌اند.

این اقدام ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه گفت که ترکیه بازی خطرناگی را در لیبی آغاز کرده که غیر قابل تحمل است.

رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه پس از دیدار با قیس بن سعید همتای تونسی خود در پاریس گفت: ترکیه بازی خطرناکی را در لیبی انجام می‌دهد و تمام تعاملات و تعهدات در کنفرانس برلین برای یافتن صلح لیبی را نقض می‌کند.  

مکرون افزود: نقش آنکارا منافع لیبی، همسایگان آن، کل منطقه و همچنین اروپا را تهدید می‌کند.

 تنش میان پاریس و آنکارا درحالی شدت گرفته است که دولت ترکیه در کنار قطر، ایتالیا و سازمان ملل متحد حامی دولت وفاق ملی لیبی به ریاست "فایز السراج" است و فرانسه نیز متحد مصر، روسیه، امارات و عربستان در حمایت از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی است.

در همین راستا و در خصوص موضوع لیبی، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا و «هایکو مایس» همتای آلمانی‌اش در رم اعلام کردند: با توجه به تهدید مصر، آتش بس در لیبی ضروری است.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر روز شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ در بازدید از پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی مرز لیبی اعلام کرد که هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی قانونی است.

السیسی افزود: شهرهای سرت واقع در شمال لیبی و پایگاه هوایی الجفره (مرکز لیبی) خط قرمز است و ما آماده‌ایم که به مردم لیبی کمک و از آنها حمایت کنیم.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و سرنگونی معمر قذافی، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha