رییس کل دادگستری اردبیل: در حفاظت از منابع طبیعی از هیچ تخلفی اغماض نمی‌شود

اردبیل - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در مسیر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی هیچگونه اغماضی نداشته و با هرگونه موارد تخلف به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند.

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: مسوولانی که وظیفه صیانتی و حفاظتی خود را در خصوص حفظ بیت‌المال در امور اراضی به نحو صحیح و مطلوب انجام ندهند، تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و به مردم نیز معرفی خواهند شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان  که در اجرا و اقدام مصوبات شورای حفظ بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی تاخیر دارند، افزود: مصوبات شورای حفظ حقوق و بیت‌المال از ضمانت اجرایی قانونی برخوردار است و باید در اسرع وقت توسط مدیران مربوطه اجرا شود.

او  همچنین با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها ادارات نیز گفت: هرگونه فعالیت تعاونی‌های مسکن ادارات باید قانونمند باشد تا فرصت هیچگونه سوء‌استفاده به اشخاص سودجو که با القای تغییر کاربری اراضی سعی در کلاهبرداری از مردم را دارند، داده نشود.

عتباتی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن صیانت و حفاظت از منابع طبیعی ، آب ، خاک و جنگل گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش صیانت و حفاظت از این نعمت‌های خدادادی در جامعه باید از مدارس و از دوران ابتدایی شروع شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

محمدی ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز با تشریح اهمیت ثبت اراضی و املاک در سامانه حدنگار گفت: جانمایی و ثبت اراضی در این سامانه یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بروز اختلافات مربوط به دعاوی در بحث املاک است.

وی اظهارداشت: از یک میلیون اراضی ملی موجود در استان ۹۰۰ هزار هکتار آن جانمایی شده که ۲۰ درصد آن تثبیت شده ، در حوزه شهری اراضی تمامی شهرستان‌های استان جانمایی شده و برای بیش از ۵۰ درصد این اراضی سند تک برگی صادر شده است

او افزود: در حوزه روستایی نیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جانمایی شده و از این تعداد برای نصف آن سند تک برگی صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha