عبدالرسول عمادی سهشنبه بعدازظهر در نشست شورای معاونین، مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین که در اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی برگزار شد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی شامل اخلاقی، عبادی و اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفهای، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه و هنری زیباشناختی را دنبال می کند.
این مسوول ادامه داد: رشد جامعه مستلزم رشد آموزش و پرورش است و هیچ کشور و هیچ جامعه ای بیشتر از رشد مدرسه رشد نمی کند بنابراین باید آموزش و پرورش را تقویت کنیم تا شاهد پیشرفت جامعه باشیم.
عمادی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین تاکید شده است که دانش آموزان را باید در همه ابعاد رشد دهیم تا خروجی نظام آموزشی انسان متعادل باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ما به دنبال محیط آموزشی هستیم که در آن یادگیری در همه ابعاد صورت پذیرد و به عبارت صحیحتر به دنبال مدرسه اجتماعی هستیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش و پرورش یکی از مهمترین نظام های توسعه انسانی است،افزود: در مسیر تحول زندگی بشر سرمایههای مختلفی وجود دارد که یکی از آنان منابع طبیعی است که استفاده مناسب و بهینه از آن نیازمند نیروهای انسانی پرورش دیده است که این مهم اهمیت جایگاه آموزش و پرورش را می رساند.
عمادی با اشاره به اینکه بشر برای تبدیل سرمایههای طبیعی نیاز به آموزش و یادگیری دارد، تصریح کرد: این موضوع در جنبه های مختلف از سوی آموزش و پرورش با جدیت دنبال می شود.
وی با بیان اینکه برای تامین سرمایه انسانی مطلوب، سه شاخص دانش، مهارت و تجربه مورد نیاز است، اضافه کرد: با فراهم آمدن این سه عنصر، سرمایه انسانی شکل میگیرد و بدون تردید عامل اصلی شکلگیری سرمایه انسانی، نظام تعلیم و تربیت است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش جریانی است که انسان را به سرمایه انسانی تبدیل میکند، تصریح کرد: باید نگاه سیستمی به آموزش و پرورش داشت و مجموعههای تحت پوشش این نظام نیز باید بهصورت منسجم و هماهنگ با هم فعالیت کنند تا در کلاسهای درس شخصیتهای شاخصی شکل بگیرند.
نظر شما