۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83832483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴.۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی این استان در راستای اهداف دولت تدبیر و امید پرداخت شد.

علی تشنه دل روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری افزود: این میزان تسهیلات به ۴۵۶ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

وی بیان کرد:  ۲۷۵ واحد به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات مربوط به رونق تولید و ۱۸۱ واحد به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ تعداد ۷۲۵ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد که ۳۲۲ پرونده به ارزش چهار هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال برای عقد قرارداد در بانک های عامل در دست بررسی است.

وی ابراز داشت: ۹۴ واحد صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید ۹۸ به ارزش بیش از ۶ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان سمنان معرفی شد.

تشنه دل با اشاره به گزارش نظارت بر تسهیلات رونق تولید ۹۸، تصریح کرد:  هشت هزار و ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۰ واحد پرداخت شد و از ۵۷ درصد از واحدهای دریافت کننده این وام در استان سمنان بازدید به عمل آمد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: اشتغال قبل از تسهیلات پرداخت شده، پنج هزار و ۹۸ نفر بود و با ایجاد اشتغال جدید به پنج هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

در بخش رفع موانع تولید،مسایل یک هزار و ۶۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شد که برای رفع موانع موجود یکهزار و ۲۶۰ مصوبه به تصویب اعضا رسید و از این تعداد  ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شد.

عملکرد بانک‌های عامل، بررسی مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و آخرین وضعیت اعطای یارانه تسهیلات در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.