۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83832693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به اجرای پروژه های شهری گیلان ورود یافت

رشت – ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه تاکنون در اجرای پروژه های شهری گیلان حضور نداشتیم، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با توجه به عزم مسئولان رشت در پنج پروژه شهری از جمله ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود ورود می کند.

سردار سعید محمد روز چهارشنبه در جلسه آغاز فعالیت مشترک عمرانی شورای اسلامی و شهرداری رشت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)  در رشت افزود: مسئولان مساعدت کنند تا بتوانیم مشکلات این شهر را بواسطه رودخانه های زرجوب و گوهر رود رفع کنیم.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی است و به عنوان معضلی زیست محیطی، نگرانی اجتماعی را دامن زده اند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.

سردار محمد ابراز امیدواری کرد : پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود که بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد  را به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل نقشه ها،  کارگاه تجهیز می شود، گفت : باید برای تامین مالی این پروژه، مسئولان استان چاره ای اساسی بیاندیشند.

وی در ارتباط با  پروژه های بیمارستانی استان هم گفت : مقرر شده  بیمارستان هایی که در مراحل مقدماتی پروژه، نیمه تمام رها شده اند به ویژه بیمارستان لاکان و بیمارستان پور سینا و رازی به صورت تهاتر ملک و نقدی به انجام برسد.

سردار محمد از احداث پارک ویژه بانوان در رشت به عنوان هدیه قرار گاه خاتم الانبیا(ص) به مردم این شهر خبر داد و گفت: هر جا که موفق بودیم همراهی مردم را داشتیم و اهتمام داریم تا پروژه ها در زمانبندی تعیین شده به بهره برداری برسد.

 وی با بیان اینکه طی ۳۱ سال فعالیت قرار گاه خاتم الانبیاء، روحیه خودباوری را قوت بخشیده است، اظهار کرد: هر کار دشواری توسط نیروهای مومن، انقلابی در داخل کشور قابل انجام است.

 وی با بیان اینکه فعالیت این مجموعه در بخش های مختلف، شاخص و پیشتاز بوده است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه های مناطق شهری تهران همچون پل صدر و تونل نیایش توسط این مجموعه اجرا شده و پروژه پل طبیعت هم از دیگر طرح هایی است که فقط دو هزار تن فولاد در  طراحی و اجرای آن نصب و احداث شد.

سردار محمد خاطر نشان کرد: خوشنامی قرارگاه بواسطه رسالت محور بودن این مجموعه است که برای رفاه عمومی فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: افزون بر پنج هزار پیمانکار با قرارگاه کار می کنند و ظرفیت سازی خوبی برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص)  گیلان را استانی سرشار از ظرفیت ها در بخش های مختلف از جمله  موقعیت جغرافیایی و همجوار بودن با شماری از کشوورها عنوان و بیان کرد: ناخاصل ملی برخی  از کشورهای اروپایی فقط با استفاده از چند ظرفیت مشابه با این استان بیشتر از کشور ماست.  

وی بیان کرد: محرومیت و مشکلات گیلان زیر پوشش سبز این خطه پنهان شده و تا کنون نتوانسته ایم از ظرفیت های گیلان به خوبی برای رفاه مردم بهره گیریم.

 وی با اشاره به برخی پروژه هاکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در استان در دست اجرا دارد، گفت: در حال حاضر پروژه پلرود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از این محل افزون بر ۸۰ میلیارد تومان مطالبات دارد با این حال قول دادیم تا پایان امسال آن را تکمیل کنیم.

 وی اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.

 امروز  تفاهم نامه پنج پروژه شهری رشت با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) شد.

زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت است که به گفته قدیمی ها،  این رودخانه ها در گذشته از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفت، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها هستند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، بسیار آزار دهنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha