فرزاد دادخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: اجرای این طرح در استان اصفهان بیش از ۱۹ میلیارد تومان هزینه دارد که امیدواریم عملیات اجرایی آن تا پایان فصل کاری جاری اجرایی شود.
وی نگهداری راهها را وظیفه اصلی راهداری دانست و ادامه داد: اولویتبندی اجرای آسفالت این محورها براساس بازدیدهای فنی میدانی راهداری، وضعیت رویه راهها و درخواستهای ارائه شده، جمعیت، میزان تردد و شرایط جغرافیایی مناسب انجام شده است.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان با بیان این که توسعه زیرساختها در روستاها با هدف حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهمیت ویژهای برخوردار است، اضافه کرد: عملیات آسفالت سیلکت این مقدار با بررسیهای انجام شده و بر اساس اولویت شروع خواهد شد.
وی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته عملیات آسفالت سیلکت حدود ۴۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان انجام شد.
دادخواه بیان کرد: سیلکت از انواع آسفالتهای نوین محسوب میشود که اصفهان جزو استانهای پیشرو در این زمینه است.
سیلکت به نوعی آسفالت حفاظتی با ضخامت کم اطلاق میشود که به منظور بهبود راه آسفالته و غیر قابل نفوذ کردن آن در مقابل نزولات جوی نظیر برف و باران و غیره بکار برده میشود.
سیلکت شامل پخش یک لایه قیر مخلوط با امولسیون قیر همراه با مصالح و با بدون پخش مصالح است.
استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع انواع شبکههای بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، بهعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است.
۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
نظر شما