اجرای پروژه گازرسانی آذربایجان‌غربی با وجود مشکلات اقتصادی

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: برغم مشکلات اقتصادی، اجرای پروژه‌های گازرسانی در حال انجام است و دولت عزم جدی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دارد.

علیرضا شیخی در حاشیه سفر به پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش وصول مطالبات اظهار داشت: وصول مطالبات ما اغلب پایان سال انجام می‌گیرد اما سال گذشته، به جهت شیوع کرونا، بنای ما این شد که مردم را زیاد تحت فشار نگذاریم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و درآمدهای دولت تقریبا نزدیک به صفر شد، افزود: متاسفانه در مقابل کاهش درآمدهای دولت، هزینه‌های پزشکی و درمانی سنگینی نیز به دولت تحمیل شد تا دولت از نظر اقتصادی تحت فشار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه شرکت گاز استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی موظف‌ هستند براساس قوانین موجود خدمات خود را ارایه دهند، گفت: در حوزه گازرسانی و واگذاری اشتراک، ما باید سه قانون منع واگذاری خدمات به ساختمان‌های غیرمجاز، واگذار نکردن خدمات با عدم خلافی و گواهی پایان کار را جدی بگیریم.

وی دومین قانون را حفظ کاربری اراضی کشاورزی دانست و افزود: براساس این قانون خدمات‌رسانی ما منوط به جواز تغییر کاربری است که البته اجرای آن هم با هزینه خود اشخاص انجام می‌گیرد.

شیخی سومین قانون را نیز مربوط به قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از خدمات عمومی اعلام کرد و گفت: براساس این قانون چنانچه تاریخ احداث ساختمان‌ها پیش از سال ۹۶ باشد، می‌توانیم با اخذ تعهد محضری و سه ساله به آنها گاز واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه گاز ما با طی یک‌هزار و ۴۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتری به این استان رسیده است، یادآور شد: در تلاش هستیم تا با رعایت قانون تمامی مناطق را به شبکه گاز شهری متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در ادامه به برخورداری ۶۶ درصد جمعیت روستایی پیرانشهر از گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: این در حالی است که این آمار سال ۱۳۹۲ در کل استان ۲۸ درصد بود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون گازرسانی به ۱۸ روستای پیرانشهر در دست اجراست، گفت: این روستاها ۱۳ درصد جمعیت روستایی پیرانشهر را شامل می‌شود که با اتمام گازرسانی آنها، میزان جمعیت برخوردار این شهرستان به ۷۹ درصد می‌رسد.

شیخی با اشاره به طراحی گازرسانی ۲۵ روستای دیگر پیرانشهر، اظهار کرد: اگر خط انتقال گاز اصلی که در حال اجرای آن هستیم به اتمام برسد، اجرای این پروژه کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: گازرسانی به روستاهایی که جمعیت آنها حدود هفت درصد جمعیت روستایی این شهرستان را شامل می‌شود، در حال طراحی است.

گاز رسانی به آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن آن به کندی دنبال می‌شد که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این روند شدت بیشتری یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha