۹ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83837607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کلاهبردار میلیاردی که با ترفند برنده شدن در قرعه کشی کد فعالسازی ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملی (بام) افراد هدف را دریافت و پس از ورود به سامانه اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنان می‌کرد، دستگیر شد.

سردار مسعود خرم‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مختلف، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از یک‌سری عملیات سایبری و فنی، محل اختفای متهم که در یکی از شهرستان‌های استان همجوار بود، شناسایی شد و پس از هماهنگی با مراجع قضایی اکیپی از کارشناسان زبده این پلیس اعزام و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد ولی با ارائه مستندات به برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی مختلف به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد.

سردار خرم‌نیا بیان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: مردم دقت کنند به هیچ وجه به تماس‌های تلفنی یا ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی ترتیب اثر داده نشود و هیچ‌گاه کدهای فعال سازی واصله از طریق پیامک را در اختیار دیگران ندهند.

وی بیان کرد: جهت اطلاع و اطمینان از برنده شدن به سازمان مربوطه مراجعه حضوری صورت گیرد و شهروندان به این نکته توجه کنند که اعتماد بی‌جا در فضای مجازی باعث ایجاد ضررهای مادی و معنوی می‌شود.

جرایم سایبری در محیط اینترنتی به وجود می‌آید و مجرمان از شیوه‌های خلاقانه برای ارتکاب جرم استفاده می‌کنند بر همین اساس مردم باید به توصیه‌های انتظامی بیش از پیش توجه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha