۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 83838265
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا را باید در مراکز درمانی لمس کرد

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83838265
کرونا را باید در مراکز درمانی لمس کرد

بروجرد - ایرنا - وضعیت بازار و خیابان، رفت و آمدهای عادی مردم و تکاپو برای زندگی کردن را که می‌بینی یادت می رود یک بیماری بنام کرونا وجود دارد اما زمانی که به دلیل سرفه و تب و لرز راهی بیمارستان آیت الله بروجردی می‌شوی تازه به عمق فاجعه کرونا پی می‌بری و افسوس می‌خوری که چرا مردم تا این حد خطر کرونا را شوخی گرفته‎اند.

بیمارستان ایت الله بروجردی مرکز نـگهداری بیماران کرونا در بروجرد است و همه تست های کرونا و آزمایشات در این مرکز انجام میشود، در این محیط شلوغ فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت نمیشود و همه افراد حیران و نگران به دنبال جواب معاینه خود هستند.

حدود ۱۰۰ بیمار سرگردان و نگران از تب و لرز آمده اند تا معاینه شوند به این امید که فقط سرماخوردگی باشد و مبادا به کرونا مبتلا شده باشند، اما کمبود پزشک و امکانات کار سرویس دهی به بیماران را برای کادر درمان و خود بیماران سخت کرده است.

اینجا همه یک درد دارند، وحشت از کرونا؛ سرفه امان بیمازان را بریده برای  رسیدن به اتاق ویزیت پزشک باید صبر کرد، اگر پزشک تشخیص دهد بیمار مشکوک به کرونا است تازه باید رفت و تست داد، جواب تست چند ساعت بعد آماده می شود.

با منتظر شدن در راهروی بیمارستان برای آماده شدن جواب تست، در دنیایی از اضطراب، بیمارانی را می بینی که شرایطی بسیار بدتر دارند.

برای اسکن ریه باید ساعت‌ها در نوبت بمانی و برای ویزیت دکتر نیز حداقل ۲ساعت وقت نیاز است این شلوغی و معطلی خود بستر را بیشتر  برای جولان کرونا فراهم می کند و کمبود امکانات درمانی بیمار را برای قرنطینه خانگی و درمان در منزل مهیا میسازد.

مردی که خود را ناقل می داند از مبتلا شدن همسرش به کرونا می گوید که به دلیل ناراحتی قلبی و کرونا باید به تهران اعزام شود.

جوانی که ۳۰سال سن دارد با هیکل ورزشکاری چنان سرفه می‌کند و دچار نفس تنگی شده که به همراه کپسول اکسیژن راهی منزل میشود.

اینجا با دیدن شرایط بیمارستان بیماران خود ترجیح می دهند در خانه بستری شوند.

پدری که ماه قبل خود به کرونا مبتلا بوده اکنون چهار دخترش را آورده تا تست بدهند مبادا آلوده به ویروس کرونا باشند.

حال این سوال مطرح است برای خلوت شدن بیمارستان و کاهش مراجعات ناشی از کرونا بیایید به بسیاری از میهمانی‌های غیر ضروری خاتمه دهیم.

 عروس و دامادی که میخواهی زیباترین لحظه و شکوه زندگی خود را جشن بگیری غافل مباش که کرونا بی رحم تر از آن است که بگذارد شادی‌هایت دایمی باشد، مگر نه اینکه چندی پیش در مجلس عروسی ۵۰ نفر از جمله داماد به کرونا مبتلا شدند.

مادری که میخواهی برای ورود نخستین فرزندت به زندگیتان جشن بگیری و در کمال ناباوری در این جشن دوستانه ۶۰ نفر از جمله نوزادت به کرونا مبتلا می شود.

به راستی برای به دست آوردن چه چیز سلامتی خود و دیگران را فدا می کنیم.

بیایید به میهمانی‌های دورهمی، تولدها و مجالس ختم خاتمه دهیم و قبول کنیم کرونا برای همسایه نیست و همه در خطر هستیم و باید هوشیار بود زیرا دیگر برای کادر درمان توانی نمانده و امکانات پاسخگو نیست.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: پایان کرونا معلوم نیست چه زمانی باشد و مشخص نشده این شرایط تا کی ادامه دارد و اکنون پرسنل بهداشت و درمان با فرسودگی و خستگی ناشی از کار تمام وقت به سر می برند و حدود ۹۰ تن از پرسنل به کرونا مبتلا شده و امکانات موجود پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

 دکتر محمدکاکاوند افزود: بیشتر پذیرش شوندگان ناشی از کرونا در بیمارستان ها افرادی هستند که در مراسم ختم یا عروسی شرکت داشته اند و این جای تاسف است که مردم شرایط را جدی نمی گیرند و آزادانه می چرخند و ویروس را منتشر می کنند.

وی بیان کرد: در یک مراسم ختم ۲۰ نفر بستری شدند و در یک مراسم عروسی نیز داماد کرونای مثبت بوده است و شماری از افراد شرکت کننده در مراسم عروسی مبتلا شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: در مرحله اول غربالگری ۹۸ درصد شهرستان بروجرد غربالگری شد و در مرحله دوم ۷۵ درصد غربالگری کرونا شدند.

معاون استاندار و فرماندار بروجرد اظهار داشت: کرونا اکنون خود را با چهره های متفاوتی نشان می دهد و بطور ۱۰۰ درصد نمی توان گفت آینده چگونه خواهد بود ولی در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت دست کم تا پایان سال ۹۹ درگیر آن هستیم لذا برای محافظت شدن در برابر این بیماری تنها راه رعایت اصول بهداشتی بصورت زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

عبدالرحیم رحیمی یادآور شد: باید به زندگی عادی بازگشت اما این به معنای پایان کرونا نیست بلکه باید پذیرفت این بیماری وجود دارد؛ دستورالعمل های از تعطیل کردن، ممنوعیت ترددها و محدودیتها به رعایت جدی تر اصول بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تغییر یافته است.

وی افزود: این تغییر رویه به معنی بی اهمیتی نسبت به کرونا نیست بلکه یعنی پذیرش این بیماری و الزام به رعایت نکات بهداشتی برای مبتلا نشدن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha