موج دوم کرونا تماس با اورژانس استان مرکزی را ۲ برابر کرد

اراک - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تماس شهروندان استان مرکزی در ۱۰ روز اخیر با افزایش موج شیوع کرونا به ۲ برابر افزایش یافته است.

دکتر پریا بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه ۲ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی برقرار می‌شد که در هفته‌های اخیر به علت  نگرانی مردم از ویروس کرونا به چهار هزار تماس افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در دو بخش به متقاضیان خدمات ارایه می‌شود که در بخش مشاوره تلفنی پنج پرستار و یک پزشک خدمات می‌دهند و در بخش دیگر، ماموریت و اعزام با همکاری سه پرستار انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خط ۱۱۵ سراسر استان را پوشش داده و از هر نقطه‌ای که با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس حاصل شود، کارشناسان پرستاری در مرکز ارتباطات ظرف مدت کمتر از سه دقیقه مریض یا اطرافیان را تعیین تکلیف کرده و برای اعزام آمبولانس تصمیم می‌گیرند.
دکتر بهرامی افزد: با توجه به کمبود آمبولانس و پایگاه‌های شهری و روستایی در استان با آموزش همکاران و فیلتر کردن برخی ماموریت‌ها، تنها قادر به ارائه خدمت به برخی سوانح و انتقال مصدومان و بیماران وجود دارد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک پزشک مشاور به صورت ۲۴ ساعته در مرکز حضور دارد و در صورتی که تماس نیاز به مشاوره پزشکی داشت و یا کارشناس مربوطه نتواند در مورد اعزام آمبولانس تصمیم‌گیری کنند، تماس از طریق اتوماسیون به پزشک ارجاع داده می‌شود.
وی اظهار داشت: تعداد تماس‌ها و ماموریت‌های اورژانس با شیوع ویروس کرونا، نیز افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است.
۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و  ۸۱۷ تن را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۴۹  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha