۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83839921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۸ درصدی تخت‌های بیمارستانی قزوین در دولت تدبیر و امید

قزوین - ایرنا - مدیر درمان معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان قزوین از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۱۸ درصد افزایش یافته است.

دکتر عبدالله کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال استان قزوین در چهار بیمارستان خصوصی، ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۱۰ بیمارستان دانشگاهی از یک هزار و ۷۷۹ تخت در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۱۰۰ تخت در سال جاری رسیده است.

وی، سرانه هر تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار جمعیت در کشور را ۱.۹ درصد اعلام و تصریح کرد: شاخص این میزان در قزوین ۱.۶ درصد بوده در حالی که مشکل اساسی در این حوزه مربوط به کمبود تخت‌های دانشگاهی استان است که بیشتر آنها در شهر قزوین مستقر می‌باشند.

این مسوول درمانی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و با کسب سهمیه مورد درخواست از وزارت بهداش و درمان، در صورت تامین و تخصیص کامل اعتبارات لازم برای پروژه‌های در دست احداث، شاخص سرانه تخت‌های بیمارستانی استان تا سال ۱۴۰۴ به ازای هر یک هزار جمعیت به ۲ تخت افزایش خواهد یافت.

دکتر کشاورز تاکید کرد: قزوین در بخش تخت‌های ویژه و دیالیزی وضعیت مناسبی دارد تا جایی که میانگین تخت دیالیز در کشور به ازای هر ۴.۶ بیمار یک تخت بوده در حالی که این میزان در استان ۵.۲ است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۹۴ تخت دیالزی فعال در قزوین موجود است و سال گذشته نیز ۱۹ تخت جدید را جایگزین تخت‌های فرسوده کردیم.

به گفته وی، با راه‌اندازی مرکز دیالیز محمدزاده در پونک قزوین که با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی روبرو است، با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی مورد نیاز، ۴۰ تخت دیگر به تخت‌های دیالیز استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تخت در حوزه روانپزشکی، تاکید کرد: در حال حاضر ۷۰ تخت فعال در این بخش وجود دارد در حالی که ما به ۲۰۰ تخت نیازمندیم.

۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه کرونا هزینه شده است

دکتر کشاورز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، گفت: همزمان با شیوع این بیماری و برای مقابله و پیشگیری، ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان برای خرید تجهیزات بیمارستانی استان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در عین حال، با واگذاری بیمارستان خیریه ۶۴ تختخوابی رحیمیان الوند به دانشگاه علوم پزشکی در اواخر سال گذشته، ۹۰ میلیارد ریال نیز برای راه‌اندازی مجدد این مرکز درمانی از سوی این دانشگاه هزینه به عمل آمد.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی با ۶۰ میلیارد ریال هزینه اقدام به آماده سازی ۱۵۰ تخت در بیمارستان بوعلی قزوین کرد که از این تعداد ۵۰ تخت به صورت ویژه آماده‌سازی شد.   

این مسوول درمانی با اشاره به خرید یک دستگاه شتاب دهنده خطی (رادیوتراپی) در سال گذشته برای بیمارستان ولایت قزوین، افزود: برای خرید این دستگاه ۱۷۰ میلیارد ریال با ارز دولتی هزینه شد اما برای راه‌اندازی کامل آن نیازمند یک دستگاه دوزیمتری با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هستیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha