۲ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مقابله با آتش در مراتع استان مرکزی شد

اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تجهیز این اداره کل به وسایل مهار آتش خبر داد و گفت: ۲ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مقابله با این نوع حادثه هزینه شد.

سرهنگ «منصور بهزادنیا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انواع تجهیزات مقابله با آتش سوزی در مراتع از جمله کلاه، پوتین، لباس ضد حریق، بیل، آتش کوب، عینک، ماسک و چراغ قوه با اختصاص این اعتبارات خریداری و در بین ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی توزیع شد.

وی عوامل انسانی را عمده دلیل بروز آتش در اراضی طبیعی و مراتع استان مرکزی عنوان کرد و افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع، برای جلوگیری از بروز آتش سوزی و ایجاد خسارت در اراضی طبیعی و مراتع استان نیاز است  مردم از روشن کردن آتش در اراضی طبیعی، پرتاب ته سیگار و یا انداختن استکان و لیوان در مراتع که می‌تواند عامل آتش سوزی شود خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش در مراتع از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

بر اساس آمار یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی  ۵۲ آتش سوزی در سال جاری در مراتع استان رخ داده است که بر آثر آنها  یک‌هزار و ۲۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی دچار خسارت شده است

بر این اساس بیشترین میزان آتش‌سوزی مراتع در این مدت در شهرستان اراک با ۵۳۸ هکتار، ساوه ۲۲۷ و زرندیه با ۱۱۰ هکتار  رخ داده است.

 ۱۳ گروه مقابله با آتش‌سوزی  متشکل از ۶۵ نفر در شهرستان‌های این استان وظیفه مهار حوادث در مراتع را برعهده دارند و در هنگام وقوع آتش سوزی و سایر بحران‌ها با حضور همیاران طبیعت، مردم و جوامع محلی تعداد این افراد افزایش می یابد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha