افزایش نیاز به تخت‌های بیمارستانی با روند صعودی ابتلا به کرونا در زنجان

زنجان- ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت ادامه روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان در آینده نزدیک باید یک‌هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی آماده سازی شود که این مهم نیازمند تامین منابع و زیرساخت‌های لازم است.

 دکتر پرویز قزلباش روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا افزود: طی هفته گذشته روزانه حدود ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زنجان بستری می‌شدند اما طی روزهای اخیر شمار بیماران کرونایی پذیرش شده در بیمارستان‌های استان به بیش از 110 بیمار رسیده است که امکان افزایش این تعداد در روزهای آینده نیز دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی چند روز گذشته ۳۸۰ بیمار کرونایی به صورت تجمعی در یک روز در بیمارستان‌های استان بستری شدند اما در شب گذشته آمار تجمعی بیماران کرونایی بستری شده در استان به بیش از ۵۶۰ نفر رسید.

این مسؤول ادامه داد: روند خدمات درمانی به سایر بیماران باید حفظ شود، تا به سایر بیماران آسیب نرسد که خوشبختانه تاکنون این مهم مدیریت شده و خدمات درمانی برای سایر بیماران نیز در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: طی روزهای گذشته افزایش تعداد بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان را شاهد بودیم بطوری که اکنون بیش از ۵۰ تخت‌های آی‌سی‌یو را این نوع بیماران اشغال کرده‌اند که عمده آنان نیز بدحال هستند.

وی چالش اصلی بخش درمان استان را جابه‌جایی بیماران، استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و خصوصی برای مدیریت بیماران عنوان کرد و گفت: به تمامی  بیمارستان‌های مذکور اعلام شده که روند پذیرش بیماران غیر کرونایی را متوقف کنند و تخت‌های خود را به تدریج در اختیار این بیماران قرار دهند.

قزلباش افزود: بر این اساس در زمان حاضر ۶۰ بیمار کرونایی به بیمارستان بهمن زنجان منتقل شده اند اما متاسفانه زیرساخت‌های بیمارستان ارتش زنجان از جمله بحث اکسیژن پس از چهار ماه پیگیری هنوز با مشکلاتی مواجه و امکان خدمات رسانی به این بیماران را مختل کرده است.

وی اظهار داشت: بیمارستان امام حسین(ع) ( بیمارستان تامین اجتماعی) شهر زنجان نیز همکاری های بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته است و علاوه بر ظرفیت بسیار خوب در شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره اما در شهرستان‌ ابهر بیمارستان های  امدادی و الغدیر درگیر این بیماری و تخت‌های بیمارستانی آنان تکمیل و در این راستا سایر بخش ها فعال شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی شب گذشته  ۸۰ تخت برای بیماران در بیمارستان ولی‌عصر(عج) آماده‌سازی شد و در این میان  بیشترین حجم بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را افراد شرکت کننده در مراسم ترحیم و عروسی تشکیل می دهند که  این مراسم ها  باید به نوعی مدیریت و ساماندهی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha