۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83840581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی بیش از ۷۰ هزار رضا دارد

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83840581
خراسان شمالی بیش از ۷۰ هزار رضا دارد

بجنورد- ایرنا- بیش از ۷۰ هزار و ۵۹۳ نفر از مردان خراسان شمالی نام حضرت رضا (ع) و یا یکی از القاب مبارک امام هشتم را بر خود دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی، پنجشنبه در آستانه شب ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) اظهار داشت: براساس آخرین برآوردها ۴۹۲ هزار و ۷۰۴ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۸۷ هزار و ۹۶۲ نفر را زنان تشکیل می دهند.
علی زاهدی نیا افزود: بر این اساس با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال از مجموع جمعیت مردان  ۷۰ هزار و ۵۹۳ نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و یا برخی ترکیبات آن نامگذاری شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این میان تعداد نام های برگزیده رضا و ترکیبات آن تنها در سال گذشته ۴۴۰ مورد بوده است.
زاهدی نیا گفت: در بهار امسال نیز سه هزار و ۷۲۹ واقعه تولد در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۵ نفر از این تعداد با نام مبارک رضا و ۸۱ نفر نیز با ترکیباتی از القاب و عناوین آن حضرت نامیده شده اند.
وی پنج نام منتخب برای پسران خراسان شمالی در سال ۹۸ را به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل و امیرحسین و در سه ماهه سال ۹۹ نیز محمد، امیرعلی، آریا، حسین و علی عنوان کرد که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه های دینی است.
بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵، استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت داشته است اما طبق اخرین آمارهای اداره کل ثبت احوال، جمعیت این استان تا پایان خرداد امسال به ۹۸۰ هزار و ۶۶۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha