۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83840819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم در سه منطقه گیلان

رشت - ایرنا - رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان از آغاز چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم در این استان خبر داد.

محمدمهدی قربانیان  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برگزاری چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم در سه منطقه شامل رقابت شرکت کنندگان شهرستان های تالش، آستارا، ماسال و رضوانشهر "منطقه یک" ،شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، سیاهکل و املش "منطقه ۲" و شهرهای رشت، فومن ، صومعه سرا ، بندرانزلی ، رودبار و شفت "منطقه ۳" در نظر گرفته شده است.

وی  خاطرنشان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان گیلان در ۱۱ رشته آوایی، حفظ آیات و معارف قرآن کریم در دو گروه برادران و خواهران بالای ۱۸ سال برگزار می‌ شود که رتبه های اول تا سوم هر رشته به رقابت های استانی راه می یابند.

وی با بیان اینکه چهل و سومین دوره رقابت های قرآن کریم " منطقه یک " روز گذشته به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه تالش در مهدیه و مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد، خاطر نشان کرد: داورانی از شهرهای رشت ، بندرانزلی، تالش و آستارا این مسابقات را قضاوت کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: در رشته حفظ پنج جز یاور پوراصغری از تالش، ۱۰ جز محمدرضا جباری از ماسال، ترتیل حجت الاسلام نادریوسفی مطلق از تالش، قرائت آرش سیفی زاد از تالش، اذان مهدی حکیمی راد از ماسال در بخش برادران اول شدند.

وی بیان داشت: در رشته قرائت زینب پیدا از آستارا، حفظ ۲۰ جزء رقیه رضایی از ماسال، حفظ کل فرزانه صادقی از تالش، حفظ پنج جز لیلا عیسی زاده از آستارا و ۱۰ جز حمیده گلزاری از آستارا در بخش خواهران عنوان اول را به دست آوردند.

چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم با حضور شرکت کنندگان "منطقه ۲" چهاردهم ماه جاری در بقعه امیر شهید لاهیجان و "منطقه سه" نیز هفدهم تیرماه جاری در حرم مطهر خواهر امام (س) رشت برگزار می شود.

مسابقه های استانی تفسیر نیز جمعه ۲۴ مرداد ماه و رقابت های قرآنی رشته های آوایی در مرحله استانی نیز  نیمه اول مرداد ماه سال جاری با حضور نفرات اول تا سوم هر کدام از رشته های ۱۱ گانه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha