فرماندار: شاخص توسعه روستاهای شیراز از سایر نقاط فارس کمتر است

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: در روستاهای حاشیه این شهر، متوسط شاخص‌های توسعه در بخش‌های گاز، آب، برق، راه، فضاهای آموزشی و ورزشی از متوسط استان فارس کمتر است و همین امر مشکلاتی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده است.

محمدرضا امیری، چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات عمرانی روستاهای شیراز و زرقان افزود: برای رفع سریع‌تر این مشکلات، کمیته توسعه روستایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز (یازدهم تیرماه 99) مشکلات ۶ دهستان بخش مرکزی شیراز شامل، دراک، قره‌باغ، سیاخ دارنگون، بیدزرد، کفترک و داریون، دهستان‌های بخش ارژن شیراز و بخش‌های مرکزی و رحمت‌آباد شهرستان زرقان در حوزه‌های گاز، آب و راه‌های ارتباطی بررسی و تصمیم‌گیری شد.

او بیان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس در نشست ماه آینده (امرداد) نتایج اقدامات و پیگیری‌های نهاد ذی‌ربط را برای رفع مشکلات مطرح شده، ارائه دهند.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: رفع مشکلات این روستاها نیازمند تلاش دستگاهای اجرایی، پیگیری نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و تخصیص امکانات و اعتبارات ملی است.

امیری، برگزاری مستمر و ماهانه این نشست‌ها و بررسی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اشتغال شهرستان‌های شیراز و زرقان را در جلسه‌های آتی از مصوبات جلسه امروز (چهارشنبه) برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha