محمدرضا پور رجبی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: بعد از پایان محاسبه فنی و قراردادن شناور یدک کش "شهید حقگو" روی سرسره تعمیراتی بندر، بدون خارج سازی پروانه و انتقال به کارگاه، برای نخستین بارعملیات گام سنجی در مقر کورت نازل پروانه انجام شد و تعمیرات لازم روی سیستم رانش یدک کش یاد شده درمدت سه روز با موفقیت صورت گرفت.
وی بیان داشت: یدککش پرقدرت شهید حقگو متعلق به سازمان بنادرو دریانوردی است که انجام تمامی عملیاتهای پهلودهی و جداسازی، اسکورت و شیفینگ کشتیهای تجاری و نفتکشها را در بندرشهید رجایی برعهده دارد.
این مقام بندری اظهار داشت: انجام خدمات و تعمیرات یدک کشهای مشابه پیش از این در یاردهای کشتی سازی خارج از کشور و یا کشتی سازیهای داخلی صورت میگرفت که متحمل هزینههای سنگین و خروج ارز از کشور و زمان بندی در آمد و شد و زمان داک و تعمیرات میشد که خارج شدن این شناور با کاربری تعریف شده به مدت طولانی خود زیان سنگینی را برای بندرشهید رجایی درپی داشت
پوررجبی بیان داشت: بومی سازی این نوع تعمیرات و بازنگری درفرایند پروژههای مشابه، متخصصان تعمیرات دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان را برآن داشت تا با اتکا به خودباوری ملی انجام این مهم را دردستورکار قراردهند.
وی خاطرنشان کرد: با پایان یافتن تعمیرات یدکش شهید حقگو، این شناور به آب اندازی شد و پس از انجام تستهای نهایی درچرخه حمل ونقل دریایی قرارگرفت.
نظر شما