۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۷
کد خبر: 83845435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید استان مرکزی شد

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۷
کد خبر: 83845435
۶۴ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید استان مرکزی شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۶۴ هزار تن گندم تحویل ۳۵ مراکز خرید استان مرکزی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

«سعید فرخی» روز یکشنبه در نشست کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی افزود: خرید تضمینی گندم از دهم خردادماه امسال در این استان آغاز شده و تا ۹ تیرماه بهای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و برای پرداخت پول گندم مدیریت لازم صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: روزانه هشت هزار تن گندم از کشاورزان استان توسط ۳۲ مرکز در شهرستان‌های این استان انجام می‌شود.

فرخی پیش‌بینی تولید گندم در سال زراعی جاری در استان مرکزی را ۴۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی تاپایان شهریورماه و هر زمانی که گندمکاران محصولی برای تحویل به سیلوهای استان داشته باشند، ادامه می‌یابد.

وی افزود: ارزش گندم تحویلی توسط کشاورزان به سیلوهای استان مرکزی ۴۲۰ میلیارد ریال بوده و قسمتی از مطالبات افرادی که در روزهای نخست اقدام به تحویل محصول کرده‌اند تاکنون پرداخت شده و تسویه حساب مابقی طلب گندمکاران استان در دستور کار است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha