۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83845807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد فعالیت‌ تابستانی دانش‌آموزان زنجانی به‌صورت مجازی است

زنجان - ایرنا - رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با آغاز فصل تابستان، به دلیل شرایط کرونایی حاکم در کشور و این استان ۷۰ درصد فعالیت‌های تابستانی به صورت مجازی و ۳۰ درصد حضوری خواهد بود.

 قاسمعلی قنبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری برنامه های تابستانی را توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، مهارت آموزی، استمرار فعالیت‌های پرورشی و ایجاد زمینه لازم جهت تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس برنامه های اوقات فراغت در زمینه مهارت های مختلف اعم از ارتباطی، معرفتی، فرهنگی و هنری، حرفه ای، اقتصادی و اشتغال‌زایی، ورزشی و سلامت برگزار می‌شود.  

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای دارای وضعیت قرمز، کانون و پایگاه‌های تابستانی نیز که به صورت محدود فعالیت خود را آغاز کرده بودند به مدت یک هفته تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: برای اجرای فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت طی سال جاری، ۴۶۷ پایگاه با پوشش بیش از ۷۵ هزار دانش آموز در نظر گرفته شده که تلاش می‌شود این مهم در تمامی ادارات نواحی و مناطق و مدیران در مراکز پایگاه‌های تابستانی در سطح استان با عملکرد خوبی تحقق یابد.

دبیر ستاد فعالیت های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: سامانه آموزشی شاد  فرصتی مناسب برای فعالیت های پرورشی به ویژه در ایام کرونایی است که باید از ظرفیت به وجود آمده در این سامانه جهت اجرای برنامه های تابستانی نهایت بهره مندی را داشت.

به گفته قنبری در زمان حاضر ۸۰ درصد دانش آموزان زنجانی عضو شبکه شاد هستند که تا حدود زیادی زیرساخت های لازم برای ارائه برنامه های اوقات فراغت فراهم شده چرا که انجام این کار از اسفند سال گذشته کلید زده شده بود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به شرایط کرونایی این اداره کل سه جشنواره فرهنگی و هنری را به صورت مجازی برای گروه‌های هدف برگزار کرد که استقبال آنان را به همراه داشت.

رییس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری در بخش استانی نیز به صورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشت که بیانگر اقبال دانش آموزان زنجانی است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های لازم می تواند فرصت مناسب برای ارائه برنامه های مختلف آموزشی برای دانش آموزان باشد، اظهار داشت: برنامه ریزی لازم توسط دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت برای ارتقای تکنولوژی مود نیاز در فضای مجازی می تواند برای سال های آینده نیز نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

قنبری خاطرنشان کرد: امور فرهنگی طی برنامه ریزی ها درصدد آن است که ۸۰ درصد برنامه های در نظر گرفته شده طی سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار شود که تحقق این مهم نتایج مطلوبی به دنبال دارد.

افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی سال ۱۳۹۹ با شعار"هر دانش آموز یک مهارت " همزمان با سراسر کشور و با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و به صورت مجازی در استان زنجان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha